    Date: Wed, 06 Oct 2010 11:42:06 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OT] System kontroli wersji.

    Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > Używałeś gałęzi w SVN?

    Owszem :)

    > Nie? To nie mamy o czym rozmawiać[*]. Dopiero od
    > niedawna (jak na cały system kontroli wersji, bo raptem od dwóch lat)
    > obsługuje w miarę automatycznie merge'owanie między gałęziami, ale to
    > jest bardzo upierdliwe, bo wystarczy zrobić głupią zmianę nazwy katalogu
    > w obrębie gałęzi i już dostajesz radosny komunikat "you have unmerged
    > changes; try merging them first" wzięty z sufitu.
    >
    > [*] Niżej się przyznajesz że jednak pracujesz. A widziałeś jak gałęzie
    > działają w czymkolwiek innym?

    Nie wszyscy mają potrzebę przewracania całej struktury kodu do góry
    nogami. BTW po takim przewróceniu trudniejszy merge jest drobiazgiem :)

    > Bo a) ta bardzo duża grupa ludzi potrzebuje tylko "zapisz to co ostatnio
    > robiłem" i b) SS i CVS są dosyć ubogimi systemami kontroli wersji.
    > Natomiast CC jest po prostu drogie i skomplikowane, choć z punktu
    > widzenia używania to akurat ClearCase jest fajniejsze od SVN.

    > Tak? Ja też pracowałem z gałęziami w SVN. I jakoś niezbyt się nadawały.
    > Taka proteza, porównując z prawie czymkolwiek innym na rynku (ClearCase,
    > git, Mercurial).

    SVN wymusza pewien określony porządek -- to w paru miejscach jest nawet
    zaletą.

    [...]
    kładnia była tworzona

    > O? To komitet Perla nadużywa alkoholu podczas zatwierdzania propozycji
    > składniowych? Pierwsze słyszę. Możesz podać źródło tych rewelacji?

    Nie wiem czego nadużywa, ale to był bardzo "twardy stuff". ;)

    pzdr
    \SK