    From: RW <b...@g...pl>
    Subject: Re: [OT] Stopka contra czarne dziury.
    Newsgroups: pl.comp.programming
    <n2l353$b2d$1@node1.news.atman.pl>
    <1wylal6qqqgnu$.1ada5dbt3x47r.dlg@40tude.net>
    <n2mf1i$mal$1@node1.news.atman.pl>
    <56507253$0$22834$65785112@news.neostrada.pl>
    <n2pt65$4a1$1@node1.news.atman.pl> <n2ptgu$9g0$1@node2.news.atman.pl>
    <n2pv7f$6gv$1@node1.news.atman.pl> <n2qaob$i6o$1@node1.news.atman.pl>
    <n2qpbr$19e$1@node1.news.atman.pl> <n2qsle$4nv$1@node1.news.atman.pl>
    <n2qtrh$6g0$1@node1.news.atman.pl> <n2qvgo$86v$1@node1.news.atman.pl>
    <n2r4e0$d57$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Sat, 21 Nov 2015 19:37:01 -0600

    On Sun, 22 Nov 2015 02:06:02 +0100, AK wrote:

    > Hehe, czyli jak za PRyLu "wylacznie po znajomosci" No piknie :)
    > I ty to jeszcze chwalisz ?

    > Przeciez wiekszosc firm rekrutuje przez te portale, a niektore (w tym
    > korpracje) _wylacznie_ przez te portale.

    Zalezy od branzy, w mojej glownie przez rekruterow. A poniewaz rekruterzy
    biora spore prowizje, to firmy wola dostac CV kandydata w inny sposob, np.
    od swojego pracownika. W dodatku poniewaz proces sprawdzania kandydata
    jest czasochlonny, to wiele firm *woli* zaczac od kogos z polecenia, bo
    jezeli ich obecny pracownik stawia swoja reputacje na szali reczac za kogos
    z kims kiedys juz pracowal (nie brata/szwagra/matke tylko "znam Kowalskiego
    z czasow kiedy pracowalismy razem w X i byl swietny"), to wieksza szansa na
    to, ze ten czas nie bedzie zmarnowany. Oczywiscie taki polecony kandydat i
    tak musi przejsc proces rekrutacji, testy, itd. Sam polecalem w ten sposob
    ludzi (czasami ich nawet zatrudniali), bylem polecany (z roznym skutkiem)
    albo przesluchiwalem tak polecanych kandydatow (na ogol ich odrzucajac,
    niestety).

    > Bzdurzysz Wasc znow. Jestem tego najlepszym przykladem.
    > _Nigdy_ nie korzystalem z zadnej (nawet najmniejszej)
    > protekcji,a juz "szeptem" to zwyczajnie sie brzydze :)
    > Zawsze uczestniczylem rowno z mlodszymi w normalnym procesie rekrutacji
    > (testy itp).
    > To jest kwestia pewnej eee. "filozofii zyciowej", kindersztuby
    > wychowania (zwal jak zwal). I tak nie zrozumiesz przecie...
    > Nie mowie ze nie pytalem o ew. ogloszenia/miejsca pracy kolegow czy
    > znajomych, ale nigdy nic ponad to.

    Jezeli o jakims dostepnym miejscu pracy dowiedziales sie nie z publicznego
    ogloszenia, ale od znajomego ("wiesz, u mnie wlasnie rekrutuja, moze
    wyslesz CV"), to korzystales z "szeptow".

    Bo ktos inny sie nie dowiedzial, nie wyslal, a moze byl lepszy od Ciebie?

    > Naprawde wdzieczny Ci jestem za uswiadomienie dzisiejszego "status
    > nascendi" :(.

    > Alez ma. To 100% nepotyzmu.

    > Wiesz co ? Nie obrzydzaj mi wieczoru :(
    > To juz jest "Twoja Polska". Ja taka sie brzydze.

    Dales sie strollowac. Jemu chodzilo o to, ze komus dobremu kto zarabia
    powiedzmy 10k konkurencja zaproponuje 15k zeby przeszedl do nich. To nie
    lapowka, tylko stawianie lepszej oferty. Lapowka byloby placenie komus
    kasy za to, zeby sabotowal swojego obecnego pracodawce po kryjomu.

    RW