  • Data: 2015-11-22 15:03:16
    Temat: Re: [OT] Stopka contra czarne dziury.
    Od: RW <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 22 Nov 2015 11:10:24 +0100, AK wrote:

    > Alez ja szukam dokladnie wlasnie.
    > Na portalach 80% to ogloszenia wlasnie frm rekrytujacych.

    > Uuu to nie w Polsce.

    U mnie to jest spory procent pensji rocznej.

    > Dlatego pierwsze etapy sa przeprowadzany prze firmy rekruterskie.
    > Inna spraw ze jakos tego etapu (tu jest pies pogrzebany).
    > Tu zmilcze jest chodzi o polskie firmy rekruterskie.
    > W stosunku do np. angielskich (a tu mam pewne rozeznanie) to my jestsmy
    > w sredniowieczu :( I tu jest glowny problem.

    Moim zdaniem angielskie sa tez kiepskie. Glownie dlatego ze rekruterami IT
    zostaja czesto osoby slabo wyksztalcone, albo po kierunkach humanistycznych
    typu historia.

    > Do dobra :) Wiem dokladnie jak wygladaja te "szepty", a boje sie,
    > ze zza angielskiej mgly trudno dostrzec Ci polska poPOwska
    > rzeczywistosc. _Zdecydowana wiekszosc_ stanowisk zalatwia sie (mowie
    > ogolnie, nie tylko o IT) _dokladnie_ jak za PRyLu.
    > Slowem: "brat szwagra" + ordynarna lapowa + zwykle musi byc rowniez
    > politycznie "nasz" + kumotersko (lokalne "koterie"_), "swoj" musi byc.

    No ja pamietam jak wygladaly zmiany kadrowe w Warszawie kiedy prezydentem
    miasta zostal Lech Kaczynski, wiec wiem ze to nie tylko PO-wska specyfika.

    > Ogloszenia (rowniez te na portalach) w duzej mierze to zwykly "pic na
    > wode" "zaslaniajacy" fakt ze kandydat juz dawno zostal zdecydowany.

    O to tak jak w USA z wizami H1-B :)

> [...]
    > przestal byc moim znajomym, a i do zwyczajnego "walniecia dupka w morde"
    > bylo mi naprawde niedaleko.
    > PS: Fakt, ze gosc mogl puscic "fame" co mi napewno nie pomoglo,
    > ale tak naprawde to przyczyna jest chyba zupelnie inna/w Polsce
    > "naturalna":
    > "Gosc jest stary 60+, a wiec nie da sie go wycisnac jak cytryne, a i
    > jeszcze w przedemerytalny wiek ochronny wejdzie i nie bedzie go mozna z
    > dnia na dzien zastapic innym" itp.
    > U nas wciaz nie mysli sie kategoriami Amerykanow "ile mozna na tej
    > personie zarobic" , ale wciaz "ile mozna stracic".

    W USA tez sie skarza na "ageism", z podobnych powodow.

    > PS: My Kochany Kolego po tych 8 latach "rzadu liberalow"
    > mamy w Polsce czysty nieskazony - fakt ze nowoczesny -
    > FEUDALIZM == wyzysk.

    Zgadzam sie, dlatego glosowalem na lewice (Partia Razem).

    RW