eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzym się różni cyna?Re: [OT] Re: Czym się różni cyna?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Re: Czym się różni cyna?
    Date: Sat, 16 Apr 2011 14:20:44 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 57
    Message-ID: <ioc1je$d6e$1@news.onet.pl>
    References: <7...@b...googlegroups.com>
    <io3sth$hm5$1@news.onet.pl> <io3t29$hm5$2@news.onet.pl>
    <2...@p...pl> <io43f7$ch5$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <io47fa$q2v$2@news.onet.pl>
    <io4n3j$juf$1@news.onet.pl> <io52j4$2vkq$1@opal.icpnet.pl>
    <io540h$5ja$1@news.onet.pl> <4da6c758$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
    <io78b3$2sb$1@news.onet.pl> <4da73f8a$1@news.home.net.pl>
    <ioa8rj$vj6$1@news.onet.pl> <ioa9ak$msv$1@news.vectranet.pl>
    <ioacbb$9ha$1@news.onet.pl> <4da95b7e$1@news.home.net.pl>
    <iobu5v$1o7$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 81.219.92.180
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: news.onet.pl 1302956462 13518 81.219.92.180 (16 Apr 2011 12:21:02 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 16 Apr 2011 12:21:02 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.5) Gecko/20031007
    In-Reply-To: <iobu5v$1o7$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:608759
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-04-16 13:22, philips pisze:
    >
    >> Samo lutowanie ołowiowe nic jeszcze nie gwarantuje. Czy elementy
    >> stosujecie wyłącznie ołowiowe, czy nie ?
    > Niestety coraz rzadziej można kupić elementy do lutowania ołowiowego. Wg
    > mnie jednak większy jest problem z lutowiem bezołowiowym niż z samym
    > elementem przeznaczonym do lutowania bezołowiowego. Same elementy
    > "bezołowiowe" można oczywiście lutować ołowiowo.
    >
    >> Jak nie to będę się bardziej bał wsiadać do pociągu niż dotychczas.
    > Ne bój się :-) Po pierwsze jak pisałem wyżej wina leży po stronie
    > lutowia, a nie elementu, a po drugie to co by nie mówić o naszej kolei,
    > to jednak systemy sterowania są tak projektowane, że uszkodzenie jego
    > elementu nie prowadzi do tragedii. Najwyżej wolniej pojedziesz.
    > Oczywiście wszystko się może zdarzyć (zły projekt i złe testy), takie
    > coś można określić tylko statystyką, a ta chyba źle nie wygląda.
    > Urządzenie i systemy szlakowe muszą spełniać SIL-4, więc chyba można im
    > ufać? :-) Oczywiście na linię, którą jeżdżą 3 pociągi na dobę nikt nie
    > wstawi systemu za kupę pieniędzy, ale tam ryzyko wypadku jest małe.
    > Jednak tam, gdzie natężenie ruchu jest duże tam zabawa się kończy i
    > trzeba w system sterowania władować trochę pieniędzy.
    >
    >> Jakby nawet z powodu elementów ROHS doszło do katastrofy kolejowej to i
    >> tak oberwie producent, a nie prawdziwy winowajca - inteligentny inaczej
    >> dyrektywo-dawca.
    > Jak nie zapomnę, to zapytam w pracy koleżanki, która się tym zajmuje, o
    > ROHS na kolei i wynikające z tego skutki.

    W październiku 2010 podjęto zdaje się decyzję o likwidacji wyłączeń z
    ROHS urządzeń medycznych (Grupa 8) oraz nadzoru i kontroli w przemyśle
    (Grupa 9). Nie jestem pewien czy sterownie w transporcie wchodzi w grupę
    9 ale wydaje mi się, że tak. Producenci mają 8 lat na przejście na
    technologię ROHS.

    --
    Pozdrawiam
    MD

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: