-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: [OT] Podtrzymanie zasilania na 5V
Date: Tue, 05 Nov 2013 15:29:04 +0100
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 69
Message-ID: <l5avbg$gdm$1@usenet.news.interia.pl>
References: <l560s9$93d$1@speranza.aioe.org> <l563nn$gos$1@speranza.aioe.org>
<l56b31$4kf$1@speranza.aioe.org> <op.w50nkge9n0u1o8@moj>
<l57p2g$m6k$1@mx1.internetia.pl> <l58q1v$4ng$1@node1.news.atman.pl>
<1otwdz5ujfeif.esobtww2jnsh$.dlg@40tude.net>
<l5922d$djq$1@node1.news.atman.pl> <l5973m$6i7$1@mx1.internetia.pl>
<l5afi9$dhj$1@usenet.news.interia.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1383661744 16822 83.15.205.22 (5 Nov 2013 14:29:04
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Nov 2013 14:29:04 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.1.0
In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:654366
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-11-05 11:35, Jarosław Sokołowski pisze:
> Pan Adam napisał:
>
>> Ford T nie jest tu chyba dobrym przykładem.
>> Zasilanie gaźnika opadowe - nie można było wjeżdżać pod stromą górkę
>> przodem, dziwaczne sterowanie skrzynią biegów, gazem i hamulcem dwoma
>> pedałami, prądnica z "tysiącem" małych cewek, chłodzenie grawitacyjne,
>> itd, itp.
>>
>> Ale faktem jest, że to był pierwszy samochód składany na taśmie
>> produkcyjnej i chyba pierwszy, mający części zamienne, co naówczas było
>> ewenementem.
>> Dla młodszych: przy ówczesnej produkcji jednostkowej, nawet typu
>> gniazdowego, części były dopasowywane ręcznie do danego egzemplarza
>> pojazdu (i innych ówczesnych urządzeń). Stąd też rzadko się zdarzało,
>> aby część wyjęta z jednego pojazdu pasowała wprost (bez dopasowania) do
>> drugiego.
>
> Dlaczego tylko dla młodszych? Czy jest tu ktoś, kto może pamiętać samochody
> wyprodukowane wczesniej, niż Ford T (i jeszcze mieć doświadczenia z wymianą
> droselkapy)?
>
> Jarek
>
Nie, nie o to chodziło :)
Dziś zamawiając część zamienną ma się raczej pewność, że będzie pasować
(pomijam trudności w zamawianiu choćby tarczy sprzęgła do nowszych BM-ek
bez znajomości numeru VIN).
I to dla "młodego" człowieka wydaje się oczywiste.
Natomiast wtedy zamawiało się choćby droselklapę, która jednak nie
musiała pasować - trzeba było ją np. zblindować, aby nie ryksztosowała.
To może wydawać się dziwne dla "młodego".
Przy okazji: w coraz większej ilości sklepów siedzą tumany albo debile.
Potrzebowałem mocniejszego przekaźnika. Poszedłem do jakiegoś sklepu
sieciowego, pytam o przekaźnik z cewką 12V i prądem co najmniej 80A.
Pytanie: do jakiego auta?
Odp: do auta z instalacją 12V.
Debil nie rozumie. Pytanie: Jaki producent?
Dałem na przykład Mitsubishi.
Pyt: Jaki model auta?
Odp: dowolny
Pyt: ale ja muszę wiedzieć
odp: Pajero
i tak dalej, aż wreszcie doszedłem do przekaźnika od świec żarowych.
Dobrze, że mu nie kazałem szukać przekaźnika od świec żarowych w
Mercedesie W115 ;)
A jeszcze niedawno szło się do sklepu motoryzacyjnego, mówiło że
potrzeba tą dźwigienkę, co jest na lewo od linki ssania w Poldku, a
facet mówił, że jej akurat nie ma, ale będzie pasować choćby od
Mirafiori. Są jeszcze takie sklepy, ale coraz mniej - w ciągu kilku
ostatnich zniknęły prawie wszystkie, które znałem :(
--
Pozdrawiam.
Adam.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.11.13 16:55 ACMM-033
- 05.11.13 17:14 Sebastian Biały
- 05.11.13 17:23 Sebastian Biały
- 05.11.13 17:32 Jarosław Sokołowski
- 05.11.13 18:25 Tmek
- 05.11.13 18:43 Adam
- 05.11.13 18:47 Adam
- 05.11.13 18:55 Piotr Gałka
- 05.11.13 19:18 For_Example
- 05.11.13 19:21 Jarosław Sokołowski
- 05.11.13 20:29 RoMan Mandziejewicz
- 05.11.13 20:57 janusz_k
- 05.11.13 22:08 Marek Dyjor
- 05.11.13 22:09 Marek Dyjor
- 05.11.13 22:24 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Nowy Outlander PHEV w PL
- 2024-12-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=