  • 21. Data: 2012-06-24 20:33:09
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dominik wrote:
    > ESP jest systemem, który realnie działa i pomaga utrzymać auto na
    > drodze. Jak ktoś świadomie sobie z tego rezygnuje to jego sprawa, ale
    > niech przynajmniej głupot nie mówi, że to ani potrzebne ani przydatne.

    bardzo fajny jest ESP i na pewno sie przydaje ale też powoduje że człowiek
    jedzie troszkę mniej ostrożenie.

    starym gratem czasem zaliczało sie lekki poślizg tylkiem prze zakręcie teraz
    tylko widze symbol ESP i tyle.

> [...]
    > kwestia jak dobre opony - bo czemu mam nie mieć lepszych jeśli
    > realnie dają wyższe bezpieczeństwo niż byle jakie uniwersalne?
    >
    > Mówiłem też, że miewałem sytuacje, w których przy zakręcie na śliskiej
    > drodze mnie nie zarzuciło, a auta za mną stawały bokiem na drodze.
    > ESP, 4x4 czy cokolwiek - nie wiem, fizyki się nie oszuka i wyższy
    > środek ciężkości zdecydowanie nie sprzyja przyczepności. Natomiast
    > sami sobie możemy jej sprzyjać korzystając z takich nowinek. Cytowane
    > artykuły tylko
    > to potwierdzają, że ESP pozwoliło wyeliminować ten problem w wyższych

    ale ten system całkowicie nie eliminuje tego problemu. on go przesówa...

    ABS jest bardzo dobry i przydatny ale jeśli ktoś zaczyna jeździć na krawędzi
    licząc na pomoc tego systemu to nei ejst dobrze.

    ESP też ma za zadanie pomagac keirowcy w trudnej sytuacji ale nie powinno
    być tak ze kierowca celowo jedzie tak aby ESP go ratowało.

  • 22. Data: 2012-06-24 20:53:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Jun 2012 18:41:31 +0200, dominik napisał(a):

    > Dokładnie taką argumentację mają Ci którzy ESP boją się jak ognia - bo
    > jeździli bez, to czemu mają mieć? Albo bo jak będą jeździć z tym to znów
    > potem rozbiją się na pierwszym zakręcie przesiadając w inne auto.
    > Dla mnie to wszystko nonsens.
    > ESP jest systemem, który realnie działa i pomaga utrzymać auto na drodze.
    > Jak ktoś świadomie sobie z tego rezygnuje to jego sprawa, ale niech
    > przynajmniej głupot nie mówi, że to ani potrzebne ani przydatne.

    No ale po co potrzebne i do czego przydatne dla Marka ?

    Ja niestety postawilem, wiec tak nie napisze :-)
    Ale taki ABS ? Malo przydatny :-)

> [...]
    > opony - bo czemu mam nie mieć lepszych jeśli realnie dają wyższe
    > bezpieczeństwo niż byle jakie uniwersalne?

    Bo uniwersalne sa wystarczajaco dobre, a dwa komplety to za duzo zachodu
    :-)

> [...]
    > 4x4 czy cokolwiek - nie wiem, fizyki się nie oszuka i wyższy środek
    > ciężkości zdecydowanie nie sprzyja przyczepności.

    Ja tam nie wiem czy sprzyja czy nie, ale mam wrazenie ze chodzi o cos
    odwrotnego - jak sie juz bokiem postawi, to wysoki suv sie przewraca.

    J.

  • 23. Data: 2012-06-24 21:22:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    > No ale po co potrzebne i do czego przydatne dla Marka ?
    > Ja niestety postawilem, wiec tak nie napisze :-)
    > Ale taki ABS ? Malo przydatny :-)

    Ja kiedys miałem szanse Xsare postawić ale wyszedłem ostro kręcac kółkiem.

    W Velsatisie jeszcze takiej sztuki nie próbowałem.

    > Ja tam nie wiem czy sprzyja czy nie, ale mam wrazenie ze chodzi o cos
    > odwrotnego - jak sie juz bokiem postawi, to wysoki suv sie przewraca.

    i tu jest pies pogrzebany, normalny samochód poleci poślizgiem ba możę nawet
    uda sie zaliczyć obrót i wyjść z tego. SUV może zaliczyć obrót ale już na
    dachu...

  • 24. Data: 2012-06-25 09:51:31
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-06-24 18:28, J.F. wrote:
    > http://auto.dziennik.pl/prawo-na-drodze/artykuly/369
    355,system-esp-obowiazkowy-we-wszystkich-samochodach
    .html

    > "Wszystkie nowe samochody osobowe, które otrzymały świadectwo homologacji
    > po 1 listopada 2011 roku muszą być wyposażone w układ stabilizacji toru
    > jazdy ESP .... 31 października 2014 wejdzie w życie kolejny przepis o
    > obowiązkowym wyposażaniu w ESP już wszystkich nowych pojazdów w UE"
    >
    > Przy czym ten przepis to nawet popieram .

    Jak wynika z kontekstu - ja również.
    Przynajmniej skończy się głupie gadanie, że ESP jest niedobre i ja go nie
    chcę. Wszyscy to wszyscy.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 25. Data: 2012-06-25 11:08:18
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/06/2012 16:29, Marek Dyjor wrote:
> [...]
    t-and-honda-cr-v-safety.html

    > dużo jeżdżę i jeździłem bez ESP i nigdy nie postawiłem wozu w poprzek,
    > chyba że jeździsz niezbyt bezpiecznie i tylko dzięki ESP udaje ci sie
    > jeździć prosto... ;-)

    Mój ojciec przez większość życia jeździł bez pasów i nic mu się nie
    stało. Po co komu te pasy?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 26. Data: 2012-06-25 13:25:56
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    http://www.iihs.org/research/topics/pdf/r1162.pdf

    In terms of causing harm to car occupants, SUVs have become more similar to
    cars when striking cars on both the front and side than they were in the
    past, controlling for weight category. Pickups generally still were more
    aggressive, particularly for front-to-front crashes. Of note is the
    reduction in the SUV rates of Figure 4b, compared with the 2000-01 numbers
    of Figure 4a.
    Czyli mamy to, co w "zwykłych" samochodach, poza tym - tu mój komentaż, że
    zmniejszamy szansę na przeżycie tych, których owe SUV-y mogą potencjalnie
    trafić.

    Poza tym, pomijając techniczne "bajery" porawiające bezpieczeństwo,
    pozostają inne czynniki które (za
    http://www.lscp.org.uk/lrsu/www/downloads/publicatio
    ns/SUV_report.pdf ):
    [...]
    Are SUVs more likely than non-SUVs to be involved in collisions?
    Small and large SUVs were about 30% less likely to be involved in a
    collision than a non-SUV, relative to the number of registered cars.
    [...]
    Do occupants of non-SUVs have a relatively higher risk of injury in a
    collision with an SUV?
    Large SUVs are more dangerous to drivers of small cars (no significant
    differences were found between the other-car casualty rates for large SUVs
    and the other car types).
    [...]

    Raport odnosi się do warunków miejskich.

    Czyli: kierowcy suv-ów są właściwie tak samo narażeni jak inni uczestnicy
    ruchu, ale ofiary ew. kolizji z nimi - bardziej, czyli tak, jak przy kolizji
    z ciężarówką.

  • 27. Data: 2012-06-25 13:36:34
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jak wynika z kontekstu - ja również.
    > Przynajmniej skończy się głupie gadanie, że ESP jest niedobre i ja go nie

    ESP raczej nie zabezpieczy przed dachowaniem w wyniku kolizji. A o takich
    skutkach kolizji z udziałem SUV-ów się mówi
    Na YT widziałem film z testu zderzenia pod kątem 90 stopni, z małym (w
    porównaniu) pojazdem.
    "Maluch" został zmasakrowany, ale SUV wykonał piękny skok, po którym zaczął
    koziołkować, odcinając manekinom kończyny. ESP w takiej sytuacji pomaga
    podobnie, jak radio z MP3.

  • 28. Data: 2012-06-25 13:49:28
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 25/06/2012 12:25, Marcin [3M] wrote:
> [...]
    >
    > Czyli: kierowcy suv-ów są właściwie tak samo narażeni jak inni
    > uczestnicy ruchu, ale ofiary ew. kolizji z nimi - bardziej, czyli tak,

    Tak samo narażeni, czy "30% less likely"? Zdecyduj się może..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 29. Data: 2012-06-25 14:04:47
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Marcin,

    >Czyli: kierowcy suv-ów są właściwie tak samo narażeni jak inni uczestnicy
    ruchu

    hmmm, na stronie 41 dokumentu ktory cytujesz jest tabela ktora mowi cos innego.
    "severity of collision" jest wyraznie nizsze w przypadku SUVow. To samo tabela na
    stronie 45 i wykresy na 46 - jednak pasazerowie SUVa duzo lepiej wychodza w
    wypadkach.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    -
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 30. Data: 2012-06-25 23:12:45
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    ns/SUV_report.pdf ):

    > Tak samo narażeni, czy "30% less likely"? Zdecyduj się może..

    Dlaczego mam się zdecydować?
    Wypadki w warunkach miejskich odbywają się z reguły przy mniejszych
    prędkościach więc...
    Dopowiedz sobie sam.