  • 51. Data: 2012-06-27 11:52:01
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/06/2012 10:41, quent wrote:

    > Mało tego!
    > Oni chcą aby wszystkich w ten sposób okradano, aby ustanowić obowiązek.
    > A to jest już faszyzm.

    Okradano? Straszne. Czy posiadanie samochodu oraz kupowanie nowego stało
    się obowiązkowe i przegapiłem ten przepis?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 52. Data: 2012-06-27 11:52:49
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/06/2012 10:51, quent wrote:

    > Przymus ubezpieczeń to największe zło. To z niego wynikają takie
    > faszystowskie postawy.

    Masz rację, znieśmy ubezpieczenia. Niech ofiary leczą się same, w końcu
    18-latek potrącony przez samochód będzie mieć dosyć odłożone, żeby
    przeprowadzić operację czaszki.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 53. Data: 2012-06-27 11:53:16
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/06/2012 10:50, de Fresz wrote:

    > Ponoć ktoś od tego umarł, więc najlepiej potraktujmy wszystkich ludzi
    > jak bezmyślnych debili i niech światła władza wprowadzi prawny,
    > kategorycznie zakaz palenia. Dla niestosujących się - odsiadka. Dla ich
    > własnego dobra. I świat będzie piękny i bezpieczny. A składki zdrowotne
    > tanie jak barszcz.

    Ludzie w większości są niestety bezmyślnymi debilami, co zdajesz się
    potwierdzać z każdym zdaniem coraz bardziej.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 54. Data: 2012-06-27 11:53:56
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/06/2012 10:45, quent wrote:

    > ...równie szybko jak wskaźnik wzrostu gospodarczego.

    Ujemny nie jest, w przeciwieństwie do zużycia energii.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 55. Data: 2012-06-27 11:54:46
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-26 22:54:54 +0200, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Ale nie będzie wyboru po prostu, z czasem będzie to norma.

    Zawsze jest wybór. Jak na przykład - głosowanie portfelem i nie
    kupowanie nówek z salonu.

    > System nie kosztuje jakoś tragicznie wiele,

    Tzn. ile dokładnie? Jakie są koszty napraw w razie awarii?

    > a wiele może pomóc małym i większym samochodom.

    Sprawia też, że ludzie zaczynają jeździć niebezpieczniej - efekt
    Peltzmana się kłania.

    > Co do ekologicznych elementów to tragedią ich jest to, że nie są tanio
    > dostępne do wymiany, przez co wszyscy klną na tego typu udogodnienia,

    Raczej "udogonienia".

    > jednak zapominając o tym, że często wraz z takim FAP-em podniesiono moc auta.

    Sam FAP nie ma z tym wiele wspólnego, a wręcz przeciwnie.

    de Fresz

  • 56. Data: 2012-06-27 11:59:13
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-26 23:13:33 +0200, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Każą Ci płacić za lusterka boczne, kierunkowskazy, światła stopy i masę
    > innych bajerków, przypomnę, że nie każdy z nich od zawsze był oczywisty
    > tak bardzo.

    Są elementy, które bezdyskusyjnie wpływają na poprawę bezpieczeństwa w
    większości sytuacji, w dodatku są dość niedrogie. Różnica w cenie
    pomiędzy wspomnianym lusterkiem, czy światłem stopu, a zestawem
    czujników i komputerem analizującym prędkość poszczególnych kół jest
    dość znaczna. W późniejszym serwisowaniu tego również.

    > Jak wspominałem dla mnie takie obostrzenia są rozsądne. Nie każą tego
    > instalować w każdym paściu muzealnym, ale nowe to akurat bez wielkiej
    > różnicy czy taki system dostaną dla producenta w kosztach, a za jakiś czas
    > większość będzie już mieć.

    No właśnie cała rzecz rozbija się o te koszty.

    > Jeśli tak jak w założeniach zrobi w statystykach wypadków to jednak
    > dobrze.

    Konkretnie w jakich statysykach?

    > Koszt w produkcji jest nieszczególny.

    Czyli jaki dokładnie?

    de Fresz

  • 57. Data: 2012-06-27 12:03:09
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-27 11:53, kamil pisze:
    > Ujemny nie jest, w przeciwieństwie do zużycia energii.

    Aha... czyli to dobrze, że hamowana jest gospodarka?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 58. Data: 2012-06-27 12:04:10
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-27 11:52, kamil pisze:
    > Okradano? Straszne. Czy posiadanie samochodu oraz kupowanie nowego stało
    > się obowiązkowe i przegapiłem ten przepis?

    Problem w tym, że nawet nie widzisz w którym momencie Cię okradają.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 59. Data: 2012-06-27 12:05:25
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-27 11:52, kamil pisze:
    > Masz rację, znieśmy ubezpieczenia. Niech ofiary leczą się same, w końcu
    > 18-latek potrącony przez samochód będzie mieć dosyć odłożone, żeby
    > przeprowadzić operację czaszki.

    Przymus ubezpieczeń a nie ubezpieczenia jako takie - widzisz tę
    *subtelną* różnice??
    18 latek nie ma rodziny?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 60. Data: 2012-06-27 12:37:50
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/06/2012 11:03, quent wrote:

    > Aha... czyli to dobrze, że hamowana jest gospodarka?

    Czyli źle, że mylisz mniejszy wzrost ze spadkiem, dość typowe dla
    absolwentów zasadniczej szkoły zawodowej.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net