  • 21. Data: 2012-06-26 12:24:28
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-24 17:21:46 +0200, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Wszystko prawda, ale jednak technologia się rozwija i zmienia się też
    > konstrukcja samochodów. Od jakichś 10 lat normą są choćby strefy zgniotu,

    Od 20 lat najmarniej.

    > pojawiło się też wiele nowych materiałów (lekkich a wytrzymałych),

    Materiałów? Obudź się, bo chyba śnisz na jawie.

    > Analizowanie tych danych ma się dokładnie tak jak wysnuwanie wniosków z
    > nokii 3310 w kontekście oceny nowego iphone :)

    Bzdura. Postęp w dziedzinie konstrukcji samochodów postępuje znacznie
    wolniej niż w dziedzinie elektroniki użytkowej.

    > Głównym argumentem ciągle jest to ryzyko wywrotki auta, a to moim zdaniem
    > kompensuje świetnie ESP i ASR.

    Jest wiele sytuacji, w których elektroniczna stabilizacja nie da NIC.
    Wręcz - w większości wypadków.

    de Fresz

  • 22. Data: 2012-06-26 12:30:45
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-24 18:28:44 +0200, "J.F." <j...@p...onet.pl> said:

    > "Wszystkie nowe samochody osobowe, które otrzymały świadectwo homologacji
    > po 1 listopada 2011 roku muszą być wyposażone w układ stabilizacji toru
    > jazdy ESP .... 31 października 2014 wejdzie w życie kolejny przepis o
    > obowiązkowym wyposażaniu w ESP już wszystkich nowych pojazdów w UE"
    >
    > Przy czym ten przepis to nawet popieram .

    A ja wolałbym mieć wybór za które elementy wyposażenia mam zapłacić
    kupując samochód. Zresztą euro-urzędasy robią już tak wiele, żeby
    zarypać motoryzację na Starym Kontynencie, że jeszcze jedna taka
    duperelka nie zrobi wielkiej różnicy.

    de Fresz

  • 23. Data: 2012-06-26 12:33:13
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-25 09:51:31 +0200, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Jak wynika z kontekstu - ja również.
    > Przynajmniej skończy się głupie gadanie, że ESP jest niedobre i ja go nie
    > chcę. Wszyscy to wszyscy.

    Nie skończy się, bo pojawia się tręd nie kupowanie nowych aut przez
    ludzi których na to stać - właśnie z racji różnych "nowinek"
    forsowanych przez euro-urzędasy i innych eko-debili. Spadek sprzedaży
    jest obecnie większy niż to miałoby wynikać z samego tzw. kryzysu.

    de Fresz

  • 24. Data: 2012-06-26 15:47:00
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 26/06/2012 11:33, de Fresz wrote:

> [...]
    > przez euro-urzędasy i innych eko-debili. Spadek sprzedaży jest obecnie
    > większy niż to miałoby wynikać z samego tzw. kryzysu.

    To jakiś gimnazjalny lans z tymi "eko-debilami", czy ty po prostu
    naprawdę przekładasz smród starego ikarusa pod oknami ponad normy emisji
    spalin? Tylko kto wtedy jest debilem?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 25. Data: 2012-06-26 15:47:46
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 26/06/2012 11:30, de Fresz wrote:

> [...]
    > kupując samochód. Zresztą euro-urzędasy robią już tak wiele, żeby
    > zarypać motoryzację na Starym Kontynencie, że jeszcze jedna taka

    A ja nie chcę, żebyś miał wybór, bo to z moich składek będą ci potem
    wyciągać kierownicę z twarzy.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 26. Data: 2012-06-26 15:50:26
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 25/06/2012 22:19, Marcin [3M] wrote:

    > Poza tym, do czego odnosi się "less likely"??? Bezpieczeństwa, czy też
    > udziału w wypadku wogóle? Odnosi się to do liczby zarejestrowanych
    > pojazdów, i w sumie nie mówi nic.

    Stary, czy ty czytasz przynajmniej to, co sam wkleiłeś, czy angielski
    znasz na poziomie "jadę do pracy w fabryce" i nie wiesz jak teraz z tego
    wybrnąć?

    "Small and large SUVs were about 30% less likely to be involved in a
    collision than a non-SUV, relative to the number of registered cars. "

    Uwzględniając liczbę zarejestrowanych pojazdów, SUVy o 30% rzadziej
    uczestniczą w wypadkach.

    Gdzie tu te twoje "kierowcy suv-ów są właściwie tak samo narażeni jak
    inni uczestnicy ruchu"?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 27. Data: 2012-06-26 16:22:02
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-26 15:47:00 +0200, kamil <k...@s...com> said:

    > To jakiś gimnazjalny lans z tymi "eko-debilami", czy ty po prostu
    > naprawdę przekładasz smród starego ikarusa pod oknami ponad normy
    > emisji spalin?

    Co tam będziesz się do Ikarusa ograniczał, wyskocz lepiej z Fordem T.
    Filtry FAP, które co kilkadziesiąt tys. km lądują na śmietnikach oraz
    wszelkie insze pseudoekologiczne wymysły (mające brzydki zwyczaj
    wpływać dość negatywnie na poziom awaryjności współczesych pojazdów) to
    takie zupełnie obojętne są dla środowiska? Już przez litość nie
    wspominając o nowoczesnych akumulatorach z jakże zajebiaszczo
    ekologicznych hybryd.

    > Tylko kto wtedy jest debilem?

    Właśnie?

    de Fresz

  • 28. Data: 2012-06-26 16:24:57
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-26 15:47:46 +0200, kamil <k...@s...com> said:

    > A ja nie chcę, żebyś miał wybór,

    Mam głęboko gdzieś co Ty chcesz w stosunku od mojej osoby.

    > bo to z moich składek będą ci potem wyciągać kierownicę z twarzy.

    Nie, będą to robić za moje składki. Zamiast pleść takie bzdury,
    dokształć się jaka jest zasada działania ubezpieczeń.

    de Fresz

  • 29. Data: 2012-06-26 16:43:14
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 26/06/2012 15:24, de Fresz wrote:

    > Mam głęboko gdzieś co Ty chcesz w stosunku od mojej osoby.

    A cały świat ma głęboko gdzieś twoje biadolenie o ekologii, a już sami
    ekolodzy najbardziej.

    > Nie, będą to robić za moje składki. Zamiast pleść takie bzdury,
    > dokształć się jaka jest zasada działania ubezpieczeń.

    Bardzo prosta - X ludzi składa się i z tego są wypłacane odszkodowania.
    Ty ze swoich 400zł rocznie raczej nie pokryjesz skomplikowane operacji i
    rehabilitacji wartych kilkaset tysięcy złotych, prawda?

    Zaskoczę cię pewnie, ale firmy ubezpieczeniowe to nie dobry wujek.
    Więcej debili będzie jeździć bez pasów i wymagać drogiego leczenia -
    stawki podniosą wszystkim.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 30. Data: 2012-06-26 16:46:09
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 26/06/2012 15:22, de Fresz wrote:

> [...]
    > zupełnie obojętne są dla środowiska? Już przez litość nie wspominając o
    > nowoczesnych akumulatorach z jakże zajebiaszczo ekologicznych hybryd.

    To, że sprytny polak FAPa wyrzuci obok lodówki gdzieś w lesie akurat
    najmniej mnie przekonuje.

    > Właśnie?

    Ano, cały świat, tylko nie kilku chłopaków z polskiego internetu.
    Wygrałeś, na taki argument nie mam sił.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil