eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecet[OT] Jaki sklep komputerowy polecacie? › Re: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: Michal <s...@d...mailexpire.com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?
    Date: Sun, 24 Mar 2013 16:49:36 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 42
    Message-ID: <kin7q5$ban$1@mx1.internetia.pl>
    References: <514ce434$0$1257$65785112@news.neostrada.pl>
    <514d4ff9$0$1251$65785112@news.neostrada.pl>
    <514d86de$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
    <514d954d$0$1266$65785112@news.neostrada.pl>
    <514d9948$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
    <514e2260$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87.205.147.182
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1364140677 11607 87.205.147.182 (24 Mar 2013 15:57:57 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 24 Mar 2013 15:57:57 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <514e2260$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130307
    Thunderbird/17.0.4
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1224085
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-03-23 22:44, Wojtek W. pisze:

    >> Niestety, mylisz się, nigdzie nie mam mowy o "NIEZWŁOCZNIE". Mowa jest
    >> tylko o tym, że musi odpowiedzieć w ciągu 14 dni, potem już wszystko się
    >> rozmywa. Przepisy nie są wystarczająco precyzyjne.

    Dokładnie tak to wygląda - obecna ustawa dotycząca niezgodności towaru
    z umową (tryb reklamacyjny konsumencki) to kilkunastoartykułowa szybka
    transpozycja modelowego rozwiązania unijnego przygotowana chyba przez
    tłumaczy na szybko przez wstąpieniem do UE (albo wyjątkowo kiepskich
    prawników bez praktyki i wyobraźni mają w tym biurze legislacyjnym) -
    taka prawnicza mowa-trawa. Jak sprzedawca nie chce być fair i ma głowę
    na karku (ustosunkuje się jakkolwiek, nawet zdawkowo i od sztancy w
    ciągu tych 14-dni to można naprawdę długo się wozić z reklamacjami i jak
    po ~miesiącu widać że nic z tego nie będzie, to lepiej składać pozew w
    postępowaniu uproszczonym jeśli umowa sprzedaży to coś drobnego i mieści
    się kwotowo. Jak sprzedawca miga się i nie jest to robienie problemów z
    niczego (tacy klienci też się trafiają - nie ma winnych tylko po jednej
    stronie "lady"), to skutkuje tylko droga sądowa jako zimny kubeł na
    sprzedawcę-"polaczka cwaniaczka".

    > Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy
    > odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy
    > odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz
    > wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma
    > zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub
    > naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

    Ekhm, obaj panowie - rękojmia w obrocie konsumenckim nie funkcjonuje już
    ~10 lat.

    > niezwłocznie czyli od ręki :-)

    Chciałbyś. To nie są absolutnie tożsame pojęcia, bardzo często mylone
    przez osoby bez podstawowego przygotowania prawniczego. Wymagany jest
    choćby czas na zbadanie towaru przez osobę o odpowiednich
    kwalifikacjach, sprowadzenie towaru w normalnym trybie typowym dla
    obrotu gospodarczego itp.

    --
    /MB

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: