  • Data: 2013-03-24 17:04:28
    Temat: Re: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?
    Od: Kosu <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-03-24, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > Moim zdaniem takie standardy załatwiania reklamacji wynikają z tego, ze
    > w Niemczech duzo łatwiej niż u nas jest skorzystać z sądowej drogi
    > roztrzygania banalnych sporów.

    a) Może i łatwiej - nie wiem, a polskie instytucje są bardzo
    niedoceniane (tymczasem UOKiK jest chyba najsprawniejszym polskim
    urzędem).
    b) Jest to bardzo popularne wyjście.

    Właśnie gadałem z kolegą mieszkającym w Hamburgu. Powiedział, że to
    jest zupełnie naturalna reakcja. Psuje Ci się telewizor, zgłaszasz
    reklamację i jak coś jest nie tak, to od razu przekazujesz do
    ichniejszego rzecznika praw konsumenckich. Czyli niemiecki dystrybutor
    czy sprzedawca ma świadomość, że jak nie będzie mu się chciało
    współpracować z klientem, to będzie musiał z urzędem/sądem. Czyli
    nie warto ryzykować.

    Polski sprzedawca nie musi się tym przejmować. Niezadowolony klient
    pogada w domu, pogada znajomym i ew. pojęczy w internecie. Do urzędu
    nie pójdzie, bo urzędników nie lubi.

    pozdrawiam,
    Kosu