  • 21. Data: 2012-01-26 20:42:04
    Temat: Re: [OT] Do tych co tu piszą w C++
    Od: Marek Borowski <m...@b...com.nospam>

    On 25-01-2012 21:09, Sebastian Biały wrote:
    > było by lepsze. COKOLWIEK co nie leży na poziomie WinAPI będzie lepsze.

    Pomijasz jeden fakt. Programy (lub raczej programiki) pure win32 api sa
    mega krotkie (bynajmniej nie mam na mysli zrodel ;-). Przyklad z
    praktyki - Ile zajmie program monitorujacy dostepnosc jakiegos serwisu
    www (chodzi o binarna ikonke w tray) w C++ z uzyciem frameworkow (pytam
    a cala instalke wraz z bibilotekami) z ile czyste win32 api ? Wiem wiem
    lacza sa szybkie, dyski sa tanie....

    > Niestety musisz uważać, poradniki w sieci piszą te same tysiące
    Dlatego papierowa ksiazka jest lepsza.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 22. Data: 2012-01-26 20:52:05
    Temat: Re: Do tych co tu piszą w C++
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-01-26 10:31, a...@p...fm pisze:
    > Venioo- jaki MS - Visual ??? Duzo lepsze jest QT Nokia i do tego
    > free. SUPER !
    >
    > polecam http://qt.nokia.com/

    Polemizowalbym. Basic jest banalnie prosty, do tego ma fantastyczny MSDN
    i cala mase tutoriali. No i oczywiscie w wersji Express (ktora mi do
    wszystkiego wystarczala) jest zupelnie darmowy.
    W Qt tez probowalem cos pisac, jednak pewnych przyzwyczajen nie jestem w
    stanie przezwyciezyc i szlo mi strasznie ciezko.

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 23. Data: 2012-01-26 20:54:25
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Marek Borowski <m...@b...com.nospam> napisał(a):
    > Wiem wiem lacza sa szybkie, dyski sa tanie....

    A frameworki bywają już wbudowane w system...

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 24. Data: 2012-01-26 21:10:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-26 21:42, Marek Borowski wrote:
> [...]
    > www (chodzi o binarna ikonke w tray) w C++ z uzyciem frameworkow (pytam
    > a cala instalke wraz z bibilotekami) z ile czyste win32 api ?

    Podaj choć jeden powód dla którego miało by to być:

    a) argumentem w tej dyskusji

    b) argumentem w dowolnej dyskusji po roku 2000.

  • 25. Data: 2012-01-26 21:34:14
    Od: Marek Borowski <m...@b...com.nospam>

    On 26-01-2012 22:10, Sebastian Biały wrote:

    > Podaj choć jeden powód dla którego miało by to być:
    >
    > a) argumentem w tej dyskusji
    >
    > b) argumentem w dowolnej dyskusji po roku 2000.

    Zdawalo mi sie iz temat jest o sensnownosci uzywania winapi.
    Wiec pisze iz jako UZYTKOWNIK: zdecydowanie WOLE programy w winapi w
    opisanych juz przeze mnie przyczyn. Dodam jeszcze szczatkowe utilzacje
    pamieci. Jako programista - wiem doskonale o i ile latwiej i szybciej
    sie pisze z uzyciem bardziej wysokopoziomowych bibliotek.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 26. Data: 2012-01-26 21:44:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-26 22:34, Marek Borowski wrote:
    > Zdawalo mi sie iz temat jest o sensnownosci uzywania winapi.

    ... do pisania małych duperelek korzystajacych z portu COM.

    > Dodam jeszcze szczatkowe utilzacje
    > pamieci.

    Jesli masz na myśli GC to postęp się poczynił na tyle duży że warto
    przemysleć stare argumenty. Ponadto Qt nie używa GC. W ogóle dobra
    abstrakcja nie musi mieć GC. Tu o abstrakcję nad API tylko chodzi.

    > Jako programista - wiem doskonale o i ile latwiej i szybciej
    > sie pisze z uzyciem bardziej wysokopoziomowych bibliotek.

    O co zapewne chodzi autorowi wątku zamiast rozwiązywać zagadki z
    czeluści MSDNa.

  • 27. Data: 2012-01-26 22:16:46
    Od: Marek Borowski <m...@b...com.nospam>

    On 26-01-2012 22:44, Sebastian Biały wrote:

    > ... do pisania małych duperelek korzystajacych z portu COM.

    Z punktu widzenia programisty faktycznie nie ma sensu. Zrobienie
    sensownej oblugi COMow w C# to chwila moment. Zas w czystym winapi sama
    ich enumeracja zajmuje kilkaset lini. (Sam oba warianty przerabialem).

    > Jesli masz na myśli GC to postęp się poczynił na tyle duży że warto
    > przemysleć stare argumenty. Ponadto Qt nie używa GC. W ogóle dobra
    > abstrakcja nie musi mieć GC. Tu o abstrakcję nad API tylko chodzi.

    Piszac o pamieci mialem na mysli wiecej zaladowanych biliotek, wiecej
    danych. Popatrz sobie na programy Marka Russinovicha to jest dla mnie
    wzorzec pisania pod windows. Nawet najbardziej rozbudowane programy sa
    linkowane do kilkunastu dll gdzie hello world pod frameworka moze miec
    ich ponad setke.

    Moze i masz racje.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 28. Data: 2012-01-26 22:56:49
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    > Znasz cos poza nim? Qt? .NET? JRE? Bo ja znam.

    > Naprawdę chcesz z tego wyciągnąć tezę że to co było dobre w czasach 386
    > dzisiaj jest również doskonałe?

    Nie, ale idąc tym tropem wychodzi że to cały Windows jest zły. W sumie
    jest w tym też trochę racji ... :-)

    > Nie. Naprawdę, nie interesuje Cie ile bajtów ma DWORD, dlaczego istnieje
    > różnica między unicodem a char i dlaczego notacja węgierska jest do
    > bani.

    Prawdę mówiąc nie chciał bym pracować z człowiekiem który by nie
    wiedział ile bajtów ma DWORD. Przy okazji dochodzimy do innego problemu.
    Po co programista ma w ogóle wiedzieć jak działa komputer? System?
    Wystarczy że wie w jakiej kolejności trzeba wystukać komendy na
    klawiaturze (albo gdzie i jak kliknąć myszką) żeby pojawiło się okienko
    i guzik. Co zrobi taki programista któremu "coś" nie zadziała? Pewnie
    poszuka innych komponentów/bibliotek, tylko gorzej jak nie znajdzie.
    Zresztą ten problem nie tylko tyczy się informatyki.

    Zacznij uzywać środowisk *obiektowych* a zobaczysz gdzie jest
    > miejsce WinAPI. Programowanie *dzisiaj* w tym cudzie z lat 80 wymaga
    > *naprawdę* solidnej wymówki. Przedstaw ją w kontekście tego wątku.

    Ah te obiektowe środowiska... ile rzeczy można zrobić myszką... :-)
    swoją drogą używam i też lubię. Natomiast do pisania pod WinAPI nie
    potrzebuję wymówki.

    pozdrawiam,

  • 29. Data: 2012-01-27 16:27:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-26 23:56, Robert Zemła wrote:
    > Nie, ale idąc tym tropem wychodzi że to cały Windows jest zły.

    Nie idź dalej tym tropem. WinAPI jest złe. Jest ciężkie, niespójne,
    zagmatwane, czerpie całymi garściami z lat 80, ma się nijak do nowych
    języków i technik programistycznych. To niskopoziomowe API systemu, nie
    istnieje żaden argument aby z niego korzystać wprost poza jakimiś
    promilami aplikacji wymagającymi ekstremalnych szybkości w brzegowych
    zastosowaniach.

    > Prawdę mówiąc nie chciał bym pracować z człowiekiem który by nie
    > wiedział ile bajtów ma DWORD.

    Prawdę mówiąc nie chciałbym pracować z człowiekiem dla którego napisanie
    prostego programu do komunikacji po COM wymaga znajomości szczegołów
    definicji DWORD. *Abstrakcja* jest ważniejsza od znajomości szczegołów
    implementacji choćby z powodu przenośności, ba, nawet w samym Windowsie.

    > Po co programista ma w ogóle wiedzieć jak działa komputer?

    Przesadzasz. Rzecz w tym po co programista ma wiedzieć jak działa
    allokator pamięci i co zrobic żeby strcpy się nie wysypało. Otóż nie
    powinien zaprzatać sobie głowy duperelami bo jego celem jest napisanie
    kodu który działa. Wydajność, zajętość pamięci są trzeciorzędne,
    szczególnie dla początkujących. Wazniejsze jest posiadanie zestawu
    działających kontenerow, obiektowej biblioteki GUI, łatwych do użycia
    komponentów, bibliotek zapewniających wsparcie w konkretnych zadaniach.

    > Wystarczy że wie w jakiej kolejności trzeba wystukać komendy na
    > klawiaturze (albo gdzie i jak kliknąć myszką) żeby pojawiło się okienko
    > i guzik.

    Tak działa Delphi. Początkujący, pozostawiony na pastwę tego środowiska
    zaczyna pisać ciało funkcji w onclikach i tak juz mu zostaje. Dlatego
    nie wolno pokazywac go początkującym uczącym się samodzielnie bo uczy
    mimowolnie złych praktyk.

    > Co zrobi taki programista któremu "coś" nie zadziała?

    Wiele rzeczy może, ale w WinAPI znacznie częściej nie będzie mu działać
    i znacznie gorzej będzie debugować dlaczego.

    > Ah te obiektowe środowiska... ile rzeczy można zrobić myszką... :-)

    Pomyliłeś programowanie obiektowe z RAD.

    > Natomiast do pisania pod WinAPI nie
    > potrzebuję wymówki.

    Albowiem?

  • 30. Data: 2012-01-27 18:09:00
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

> [...]
    > istnieje żaden argument aby z niego korzystać wprost poza jakimiś
    > promilami aplikacji wymagającymi ekstremalnych szybkości w brzegowych

    Przesadzasz :-) WinAPI nie jest złe a już na pewno nie jest niespójne.
    Bywa czasem upierdliwe, wymaga użycia innych technik programowania i
    sporej wiedzy o systemie. To są chyba główne powody dlaczego wielu go
    nie lubi.

> [...]
    > definicji DWORD. *Abstrakcja* jest ważniejsza od znajomości szczegołów
    > implementacji choćby z powodu przenośności, ba, nawet w samym Windowsie.

    O ile dane będą przesyłane otwartym tekstem, to może takiemu
    programiście udało by się coś napisać.

> [...]
    > działających kontenerow, obiektowej biblioteki GUI, łatwych do użycia
    > komponentów, bibliotek zapewniających wsparcie w konkretnych zadaniach.

    No tak. Nie ważne jak, ważne że działa. Potem niech się ewentualnie
    martwi ten co po nim ten kod przejmie. Nie przekonasz mnie że
    programista nie musi mieć choćby minimum wiedzy komputerze. No chyba że
    mówimy o programiście HTML'a czy PHP'a.

> [...]
    > zaczyna pisać ciało funkcji w onclikach i tak juz mu zostaje. Dlatego
    > nie wolno pokazywac go początkującym uczącym się samodzielnie bo uczy

    Nie tylko Delphi, aczkolwiek pisząc to przypomniała mi się pewna
    sytuacja której byłem świadkiem. W wielkim skrócie człowiek nie był
    wstanie wdrożyć pewnej funkcji do programu bo komponent z którego
    korzystał nie oferował takiej funkcjonalności.

    > Wiele rzeczy może, ale w WinAPI znacznie częściej nie będzie mu działać
    > i znacznie gorzej będzie debugować dlaczego.

    Zawsze można zrobić błąd. Jeżeli człowiek umie napisać kod
    wykorzystujący bezpośrednio WinAPI to z debugowaniem tym bardziej nie
    będzie mieć problemu.

    > Pomyliłeś programowanie obiektowe z RAD.

    Napisałeś "obiektowe środowiska". Natomiast nie widzę związku z brakiem
    możliwości połączenia programowania obiektowego i WinAPI

    > Albowiem?

    Programuję w tym od lat, napisałem sporo różnych aplikacji, uzbierałem
    sobie pokaźną bibliotekę przeróżnych klas (do tego typu programów używam
    C++, dawniej MASM32), w związku z tym do pisania prostych (i brzydkich)
    programów nie potrzeba mi nic więcej.

    Podsumowując nie jestem wrogiem nowocześniejszych technik programowania,
    nie zgadzam się tylko że WinAPI jest złe i że programista nie musi znać
    się na tym co robi.

    pozdrawiam,