  • 1. Data: 2012-01-24 21:24:25
    Temat: czujnik temperatury do kominka
    Od: "wojciech" <s...@g...pl>

    Doradźcie mi ludzie bo nie wiem niestety, jaki wybrać czujnik przylgowy do
    kominka z płaszczem wodnym ( czujnik do automatyki załączenia pomp
    wymiennika płytowego, oraz wyłączenia pieca gazowego)

  • 2. Data: 2012-01-24 23:22:26
    Temat: Re: czujnik temperatury do kominka
    Od: " MH" <l...@N...gazeta.pl>

    wojciech <s...@g...pl> napisał(a):

    > Doradźcie mi ludzie bo nie wiem niestety, jaki wybrać czujnik przylgowy do
    > kominka z płaszczem wodnym ( czujnik do automatyki załączenia pomp
    > wymiennika płytowego, oraz wyłączenia pieca gazowego)

    ==========
    =
    Trochę zbyt mało informacji podajesz. Mam dokładnie ten sam problem i niestety
    rozwiązuję go "ręcznie". Otóż , ogrzewanie jaskini mam gazowe. Kominek w
    salonie. Wobec tego , jeżeli czujnik temperatury zainstaluję w salonie ,
    podczas gdy kominek daje 'dobrego czadu' , to reszta jaskini (głownie ta
    poniżej poziomu kominka' jest niedogrzana. Dlaczego? To chyba oczywiste.. No
    więc co ?? Przykręcanie na 'wlocie' do kaloryferów na poziomie kominka i
    powyżej , odkręcenie takowych poniżej i ... odpalenie pieca gazowego.. Jasne
    , to o czym piszę można zlecić mikrokontrolerowi z czujnikami temperatury w
    różnych pomieszczeniach , sprzężenie tego z przetwornikami ADC , odpowiedni
    soft + elektrozawory na różnych poziomach i będzie OK. Aha !! , no i
    okablowanie tego.. Da się zrobić , ale... Ekonomia!!

    MH

  • 3. Data: 2012-01-26 21:49:36
    Temat: Fwd: Re: czujnik temperatury do kominka
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-01-2012 o 22:24:25 wojciech <s...@g...pl> napisał(a):

    > Dorad 1/4 cie mi ludzie bo nie wiem niestety, jaki wybraae czujnik przylgowy
    > do
    > kominka z p?aszczem wodnym ( czujnik do automatyki za??czenia pomp
    > wymiennika p?ytowego, oraz wy??czenia pieca gazowego)
    Taki jak w regulatorze masz, kup wpierw ten wyłącznik z czujnikiem z
    długim kablem,
    ustaw temp na wyłączniku na 60 - 70st a czujnik daj na górze kominka koło
    rury wylotowej gorącej wody
    ja posmarowałem go pastą termoprzewodzącą i mam przyciśnięty termoosłoną
    kominka, jak nie masz owiniętego wkłądu to przyklej klejem
    termoprzewodzącym.
    Czujniki mogą być różne termistory, platynowe PT albo scalone np 1-wire
    czy LM35.
    Ja mam termistor 10k.

    --
    Pozdr