  • 11. Data: 2012-01-25 20:09:14
    Temat: Re: [OT] Do tych co tu piszą w C++
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-25 20:57, 4CX250 wrote:

    > Zapewne masz rację i z czasem sam to pojmę. Piszę często na przykładach
    > znalezionych w necie które dobieram je do własnych celów.

    OK, nie neguję tego, ale wybierasz akurat jedno z najgorszych możliwych
    rozwiązań. Cięzko mi to przez klawiaturę przechodzi, ale nawet Delphi
    było by lepsze. COKOLWIEK co nie leży na poziomie WinAPI będzie lepsze.

    > etapie jakim jestem liczy się że coś działa.

    Nie zapominaj że ucząc się złych rozwiązań z czasem zaczniejsz je
    powielać. A wymówka że na AVR też w C będziesz pisał jest tego
    doskonałym przykładem.

    > Zapewne takich jak ja są tysiące bo przecież od nich te przykłady i
    > poradniki w necie ściągam.

    Niestety musisz uważać, poradniki w sieci piszą te same tysiące którzy
    miesiąc wcześniej się z nich uczyli. Rekurencja i głuchy telefon.

  • 12. Data: 2012-01-25 20:23:09
    Temat: Re: Do tych co tu piszą w C++
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > z dokładnością do dupereli a *automatycznie* pozwolą na wykorzystanie
    > choćby technik zdarzeniowych które rozwiążą Ci wszelakie problemy na tym
    > etapie na którym jesteś zamiast rękodzieła w jednym z najmniej wygodnych
    > API jakie istnieją.

    > C to fatalny wybór jeśli chcesz pisać GUI. FA-TAL-NY.

    > Dłubiesz w C. Do C++ masz jeszcze kilka lat świetlnych. Jeśli dopiero
    > zaczynasz to to odpowiedni moment żeby *NIE* używać błędnych narzędzi
    > takich jak wybuchowa mieszanka C z WinAPI z powodu glupiej komunikacji z

    Ach, nie przesadzaj. Da się też. Ale masz rację, że są wygodniejsze metody.

    Waldek

  • 13. Data: 2012-01-25 21:04:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-25 21:23, Waldemar Krzok wrote:
    > Ach, nie przesadzaj. Da się też.

    To jest *bardzo* słaby argument za tym aby jednak próbować dłubać GUI w
    C i WinAPI.

  • 14. Data: 2012-01-25 21:13:10
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 25.01.2012 17:10, Sebastian Biały pisze:
    > Zmień język na C++ + Qt lub zainteresuj się może C# który załatwi
    > problemy z WinAPi za sensownym interfejsem. Do wyboru masz jeszcze Jave.
    Co do Qt to jako, że niedawno w ramach zaliczenia z kolegą popełniliśmy
    aplikację rozmawiającą po serialu z FPGA, to załączam link do screena
    aplikacji i całego kodu przez nas napisanego ;)
    http://grota.be/~michoo/smieci/pwmserial.png
    Użyta biblioteka to http://code.google.com/p/qextserialport/

    Michoo

  • 15. Data: 2012-01-26 07:09:33
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-01-25 22:13, Michoo pisze:
> [...]
    > aplikację rozmawiającą po serialu z FPGA, to załączam link do screena
    > aplikacji i całego kodu przez nas napisanego ;)

    Pokazałeś fragment z _wysyłaniem_ danych, który pod gołym winapi/posixem
    wyglądałby równie skompilowanie.

  • 16. Data: 2012-01-26 09:31:29
    Od: a...@p...fm

    Venioo- jaki MS - Visual ??? Duzo lepsze jest QT Nokia i do tego
    free. SUPER !

    polecam http://qt.nokia.com/

  • 17. Data: 2012-01-26 18:25:55
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 25-01-2012 14:15, 4CX250 pisze:
> [...]
    > sposób.
    > Gdy tego nie robiłem to były w nuforze śmieci z poprzednich odczytów
    >
    > strcpy(Buffer_read, " "); // Wyzerowanie bufora odbiorczego
    >
    > Ostatecznie odczutuję zawartośc bufora
    >
    > Result = ReadFile( hPort, Buffer_read, Buffer_lenght, &ile, NULL );
    >
    > Wynik trafia do okienka na ekranie
    >
    > SetWindowText( g_hText1, Buffer_read );
    >
    > Pominąłem polecenia if oraz while które pilnują aby nie próbować czekać
    > w nieskończoność aż coś się pojawi w buforze.
    > W analogiczny sposób odpytuję urządzenie o wyniki konkretnych pomiarów
    > wartości RLC i tam też mam taki sam problem.

    Żeby było elegancko powinieneś powołać osobny wątek do samej komunikacji
    z COM'em a do synchronizacji z GUI powinieneś użyć zdarzeń. Co do samej
    obsługi COM'a, powinieneś ustawić jeszcze time'outy. Przy okazji
    poczytaj o trybie overlapped i sam zdecyduj co ma największy sens w
    Twojej aplikacji.

  • 18. Data: 2012-01-26 18:45:55
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

> [...]
    >
    > Niestety musisz uważać, poradniki w sieci piszą te same tysiące którzy
    > miesiąc wcześniej się z nich uczyli. Rekurencja i głuchy telefon.

    Wybacz ale nie bardzo rozumiem Twojej niechęci do WinAPI. Jego idea i
    sens żyje tak długo jak istnieją Windowsy - od czasów kiedy ówczesne
    maszyny potrafiły niewiele więcej "uciągnąć" niż Windows i trochę GUI.
    Owszem masz 100% racji że dzisiaj istnieją o wiele wygodniejsze sposoby
    ale to wszystko to tylko kolejna warstwa, natomiast wiedza z zakresu
    "jak to faktycznie działa" naprawdę potrafi się mocno przydać.

  • 19. Data: 2012-01-26 19:27:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-26 19:45, Robert Zemła wrote:
    > Wybacz ale nie bardzo rozumiem Twojej niechęci do WinAPI.

    Znasz cos poza nim? Qt? .NET? JRE? Bo ja znam.

    > Jego idea i
    > sens żyje tak długo jak istnieją Windowsy - od czasów kiedy ówczesne
    > maszyny potrafiły niewiele więcej "uciągnąć" niż Windows i trochę GUI.

    Naprawdę chcesz z tego wyciągnąć tezę że to co było dobre w czasach 386
    dzisiaj jest również doskonałe?

    > Owszem masz 100% racji że dzisiaj istnieją o wiele wygodniejsze sposoby
    > ale to wszystko to tylko kolejna warstwa, natomiast wiedza z zakresu
    > "jak to faktycznie działa" naprawdę potrafi się mocno przydać.

    Nie. Naprawdę, nie interesuje Cie ile bajtów ma DWORD, dlaczego istnieje
    różnica między unicodem a char i dlaczego notacja węgierska jest do
    bani. Zacznij uzywać środowisk *obiektowych* a zobaczysz gdzie jest
    miejsce WinAPI. Programowanie *dzisiaj* w tym cudzie z lat 80 wymaga
    *naprawdę* solidnej wymówki. Przedstaw ją w kontekście tego wątku.

  • 20. Data: 2012-01-26 20:29:22
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    a...@p...fm <a...@p...fm> napisał(a):
    > Venioo- jaki MS - Visual ??? Duzo lepsze jest QT Nokia i do tego
    > free. SUPER !
    > polecam http://qt.nokia.com/

    Tak jakby Visual nie był i nie można było pisać w QT pod Visualem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/