  • 1. Data: 2012-01-24 23:53:39
    Temat: oswietlenie LED do biurka do nauki
    Od: n...@a...acta.pl

    Czesc

    dzieciaki obecenie do odbrabiania lekcji przy biurku maja 25/40 W
    matowe zarowki. No bo niby to jest najlepsze swiatlo. Ale....czesto i
    gesto nie wylaczaja jak odejda na chwile od biurka. A chwile te
    siegaja 30-60 minut, chyba ze zostania "szczapieni" szybciej. Jak sie
    wkurze, to wkrece im swietlowki.

    Ale z drugiej strony pomyslalem tez o oswietleniu LEDowym w postaci
    "zarowki" LED z gwintem E14. Co wy o tym myslicie? Czytalem
    wczesniejsze posty o tych tasmach LEDowych, ale ja mam inny przypadek.

    Co sadzicie o takim zastosowaniu? Warto w to wejsc, czy to na razie
    gadzet i niepotrzebne koszty?

    Przegladajac w sieci: sa 2 podejscia: wiele LEDow malej mocy w jednym
    kawalku i 2-3 diody wiekszej mocy.

  • 2. Data: 2012-01-25 12:51:37
    Temat: Re: oswietlenie LED do biurka do nauki
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    n...@a...acta.pl napisał(a):

> [...]
    > gadzet i niepotrzebne koszty?
    >
    > Przegladajac w sieci: sa 2 podejscia: wiele LEDow malej mocy w jednym
    To jak te dwie lampki się niepotrzebnie palą 50 godzin w miesiącu to kosztuje
    to dodatkowo około złotówki. Różne kutwy znam ale Ty bijesz je na starcie.

  • 3. Data: 2012-01-25 13:21:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >gesto nie wylaczaja jak odejda na chwile od biurka. A chwile te
    >siegaja 30-60 minut, chyba ze zostania "szczapieni" szybciej. Jak sie

    A moze czuwaka jak w lokomotywie ?
    I przy okazji bedziesz mial licznik ile czasu spedzaja nad lekcjami
    :-)

    >Ale z drugiej strony pomyslalem tez o oswietleniu LEDowym w postaci
    >"zarowki" LED z gwintem E14. Co wy o tym myslicie?

    Kiepsko. Pewnie sa jakies lepsze lampki, ale na razie mam te tanie -
    slabe troche te swiatlo, nierownomierne, za mala powierzchnia
    oswietlona. Trzeba by z 8W w ledach.
    Czyli - w tym roku jeszcze wkrec swietlowki. Tylko uwaga - one wolno
    startuja. I lampy wymagaja odpowiedniej, zeby nie wystawaly.

    A w dodatku - dobre oswietlenie nie powinno miec zbyt duzych
    kontrastow, czyli oprocz lampek na biurka jeszcze oswietlenie ogolne
    pokoju.

    >Przegladajac w sieci: sa 2 podejscia: wiele LEDow malej mocy w jednym
    >kawalku i 2-3 diody wiekszej mocy.

    IMO - ciagle jeszcze chlodzenie jest problemem, i jakos nie bardzo
    dowierzam lampom ktore maja ponad 1W/LED.

    J.

  • 4. Data: 2012-01-25 13:53:08
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 25.01.2012 14:21, schrieb J.F:

> [...]
    >
    > IMO - ciagle jeszcze chlodzenie jest problemem, i jakos nie bardzo
    > dowierzam lampom ktore maja ponad 1W/LED.

    Mam lampę pod sufitem, gdzie były 4x50W halogen z oprawą GU10.
    Wymieniłem parę miesięcy temu jedną z nich, która się przewiozła, na
    LEDową 5.6W, z 3 LEDami w środku. Zarówno światłość jak i dystrybucja
    promienia są podobne do halogenów, znaczy różnicy nie widzę. Lampę
    kupiłem w OBI za jakieś 8EUR (albo 14, nie pamiętam). Chyba niedługo
    wymienię resztę. Na korytarzu mam lampy z "wiaderkiem" małych LEDów.
    Wygląda kiepsko.
    Co do oświetlenia biurka, to wziąłbym lampę kierunkową. Taki 5.6W LED
    wystarczy w zupełności, ale oczywiście oprawka musi pasować.

    Waldek

  • 5. Data: 2012-01-25 19:04:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >dzieciaki obecenie do odbrabiania lekcji przy biurku maja 25/40 W

    A propos - wyguglalo sie

    http://www.elektroonline.pl/a/4289,Strumien_swietlny
    _kluczowym_parametrem_LEDowych_zamiennikow_zarowek_4
    0W

    Glupia sprawa - jedni sie chwala zastepnikami 100W, inni maja lampy
    rownowazne 100W swietlowkom (maja - sam widzialem), a byle zarowki 40W
    malo kto potrafi w LED zrealizowac.

    J.

  • 6. Data: 2012-01-26 04:41:32
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Uzytkownik <n...@a...acta.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > gadzet i niepotrzebne koszty?
    >
    > Przegladajac w sieci: sa 2 podejscia: wiele LEDow malej mocy w jednym

    ---------------

    Dobrze przemysl sprawe zanim bedziesz dla paru zlotych psul dzieciom wzrok,
    który maja miec na cale zycie.
    Poniewaz z zarówkami tradycyjnymi sa jak wiadomo za sprawa UE klopoty moja
    córka ma na biurku dwie lampy halogenowe choc wolalbym tradycyjne zarówki.
    Jedna lampa 40 W z zarnikiem halogenowym w ksztalcie podkowy firmy Ikea -
    lampa ta daje dosc równomierne i rozproszone swiatlo.
    Druga lampa jakis angielsko-marketowy wyrób jest oparta o kompaktowa 50 W
    zarówke halogenowa z cokolem GU10. Swiatlo jakie daje jest jest z racji
    odblasnika bardziej skupione punktowo. Podczas czytania przy biurku
    sklonilem córke, aby korzystala z jednej z lampy Ikei.
    A podczas precyzyjnego rysowania korzysta z obydwu na raz odpowiednio
    oddalonych od siebie i odpowiednio ustawionych. Efekt ich swiecenia jest
    taki, ze caly obszar pracy jest dosc równomiernie oswietlony praktycznie
    bezcieniowo, co znacznie ulatwia córce komfort pracy (glównie nad lekcjami).
    Dodam, ze mam dwie takie same lampy Ikei, ale swiadomie ustawilem jedna inna
    od drugiej dla uzyskania danego efektu
    Dlaczego o tym pisze? Bo uwazam ze na czym mozna oszczedzac to mozna, ale
    akurat na oswietleniu biurka dziecka nie . Powinno sie za to zrobic
    wszystko, aby oswielenie bylo optymalne nie za slabe, ani nie za silne,
    maksymalnie ergonomiczne.

    pzdr. Janusz