    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Date: Fri, 13 May 2011 13:59:49 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iq9ifh$7r7$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iq9qr3$7fj$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iqaivj$eot$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iqc3or$m17$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iqchk7$a6s$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iqdn0c$94d$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iqhec3$h30$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iqhl7m$frb$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iqhn6j$mv6$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iqhrui$67h$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iqj1qf$goe$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iqj48s$rjq$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    news:slrnisq5rt.olb.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Raczej *do* kiedy. Do karty EGA włącznie.
    > Nie "wydawało się", tylko tak jest. Ale nie od zawsze, tylko od czasu
    > kiedy pojawiły się monitory z wejściem analogowym. Czyli VGA (TV pomijam).

    Zaraz, zaraz. Tor wizji w monitorach CRT (tylko takie wtedy były) z
    natury jest analogowy. Więc jeśli wg Ciebie wyjście wizyjne w kartach EGA
    było cyfrowe (nie wiem, w opisie standardu na wikipedii nie znalazłem nic na
    ten temat) to tym bardziej tor wizji musiał znajdować się w monitorze.

    > Będzie podawał sygnał na wyjście RCA Video? Dziękuję.

    > Tym bardziej dziękuję.

    A ja przepraszam, bo trochę mnie poniosło.

    I żeby już Cię do końca pognębić, zobacz co da się zrobić na ATMEDZE z 4 kb
    RAMU podkręconej do 28MHz:

    http://belogic.com/uzebox/index.asp

    Tutaj schemat:

    http://belogic.com/uzebox/schematics/Uzebox-rev-C1.p
    df

    Jak widać jedynym układem zewnętrznym jest AD725 (koder RGB -> PAL/NTSC).
    Natomiast samo kodowanie kolorów z sygnału cyfrowego na analogowy
    (przetworniki D/A) również są oparte na kilkunastu opornikach. Kanały R i G
    na 3 bitach, a kanał B na dwóch bitach. Osobiście zaskoczyły mnie pojemności
    kondensatorów w torze video na wyjściach AD725 (220 uF). Raczej nF bym się w
    takim miejscu spodziewał.