  • Data: 2011-05-08 18:23:31
    Temat: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-05-08 18:04, Jarosław Sokołowski wrote:
    > OK, w takim razie nie czekając na to, co napisze kol. Sebastian

    Ale ja was chciałem zostawić samych, tak fajnie piszecie... :)

    > powiedzmy że "programowałem". Kopiowałem dane z jednego rejestru
    > do drugiego i z powrotem. Bo ten procesor do niczego innego się
    > nie nadaje.

    Kazdy procesor robi z grubsza to samo. Można najwyżej dyskutować czy
    jest to wygodne, przewidujące, rozsądnie zrobione. 8086 to sterta gówna
    w postaci workaroundów ktorych smród ciagnie się od 4004 do dzisiaj
    męcząc pokolenia programistow niskopoziomowych żałosnym brakiem projektu
    i chaotycznym rozwojem dyktowanym tylko jednym: musimy być kompatybilni
    z softem z lat 80 i musimy to tanio sprzedać i musimy mieć pierdyliard
    workaroundów.

    Inne procesory dają zupelnie inne podejscie do programowania. Zarowno
    ręcznego (gdzie linia mc68k była slicznie ortogonalna) jak i
    kompilowanego (ARM i jego wykonywanie warunkowe pozwalające zaoszczędzić
    na rozgałęzianiu kodu). Wiele firm projektowalo procesory tak, żeby
    programista w *przyszłości* miał łatwiej (MC68000 był z punktu widzenia
    programisty 32 bitowy, choć na zewnatrz tylko 16). Intel natomiast
    odwrotnie: niech programista w *przeszlosci* ma łatwiej...

    Nie jestem zwolennikiem rozwiązań konkretnych, ale 8086 to naprawdę
    *najgorsze* co się mogło w historii informatyki przytrafić. W ogole
    historia informatyki to bezustanne deptanie g.., a to gowniany procesor
    8086, a to CP/M w 2000 roku, a to systemy plików z lat 60-tych itd. Im
    gorsze rozwiązanie wym większa szansa na to że stanie się standardem.

    Zaryzykuje tezę: jakośc dowolnego produktu z lat 80-tych nie ma
    absolutnie żadnego związku z sukcesem rynkowym, a w wersji agresywnej:
    na związek odwrotny.

    Żeby nie było offtopic. Nikt nie produkuje masowo mikrokontrolerów na
    8086. Każdy z nas powinien codziennie za to dziękować w kogo tam wierzy.
    I dziękować że zombie 8051 też nie straszy.