  • Data: 2011-05-08 20:55:46
    Temat: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnisdpg8.ap9.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > "Agencja reklamowa jako ośrodek przetwarzania danych" -- można zadać
    > jako temat pracy w Wyższej Szkole Tego I Owego.

    Odnoszę wrażenie, że rozmawiam z dyletantem. Przetwarzanie grafiki
    trochę jednak trwało. Może Ci się wydaje to dziwne ale w tych czasach
    generowanie pojedyńczej sceny w programie do raytracingu trwało nawet kilka
    godzin. Więc jak generowałeś jakąś animację trwającą np. 2 minuty, to trochę
    jednak to trwało i większa ilość komputerów bardzo się przydawała.

    > Tez mam takie wrażenie.

    Ja akurat trochę programów na amigę w assemblerze napisałem. Jak
    przejrzysz aminet (o ile wiesz co to jest) to na pewno moje nazwisko
    znajdziesz. Gdy nabyłem swój pierwszy modem o zniewalającej na dzisiejsze
    czasy prędkośći 14400 bodów to też jeszcze miałem Amigę, chociaż to był już
    jej schyłek.

    > Nieprawda. Ja akurat nie używam niczego, co miało pierwszą wersję na
    > Amidze.

    Widocznie grafiką się nie zajmujesz. Tu masz przykłady:

    http://en.wikipedia.org/wiki/LightWave#History
    http://en.wikipedia.org/wiki/Scala_Multimedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cinema4D
    http://en.wikipedia.org/wiki/Imagine_(3D_modeling_so
    ftware)

    > A on się w ogóle jakoś rozwijał, czy po prostu w ciągu kilku lat zostało
    > wypuszczonych kilka modeli?

    Rozwijał tylko o dużo za mało niż konkurencja. Później za produkcję
    różnych kart wzięły się firmy trzecie, były nawet karty 2 procesorowe np.
    M68060/50 + PowerPC.

    > Właśnie, dobre pytanie: co z tego?

    To z tego, że gdyby człowiek nie wynalazł np. kowalstwa, to nawet nie
    miał byś młotka, żeby się puknąć w głowę. O komputerach już nie wspomnę.

    > "Commodore Amiga jako podwaliny informatyki współczesnej" -- następny
    > dobry temat (są chyba jakieś granice).

    Wystarczy zdjąć klapki na oczy z napisem PC. PC to dzisiaj standard i
    może dobrze się stało, że hardware się ustandaryzował, szkoda tylko, że taki
    syficzny.

    > Ze co proszę?
    > Za to każdemu gostkowi z Commodore śniło się, jak to ich produkty
    > podbijają świat. Już za chwileczkę, już za momencik.

    I znowu nie znasz historii. Amiga powstała w garażu jako projekt kilku
    młodych wizjonerów. Niestety Commodore ich wykupiło, bo nie mieli kasy na
    dalsze badania i zamiotło pod dywan. Zresztą siebie samych też zamietli na
    skutek nieprzemyślanych decyzji.

    Jedynie marketing właściciela.
    <http://www.ppa.pl/artykul-Historia.Amigi.czesc.1.Po
    wstanie-3_55_1103.html>