  • Data: 2011-05-08 22:20:57
    Temat: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:
    > Co więcej procesor motorola68K miał szesnaście 32 bitowych rejestrów, na
    > których bez problemu można było wykonywać operacje arytmetyczne (nawet
    > na rejestrach adresowych). Zobacz jak prymitywną w porównaniu do tego
    > strukturę mają nawet obecne procesory na pececie.

    To co pisałem - M68K vs. PDP 11 - czyli odejście od koncepcji
    akumulatora i stworzenie przestrzeni rejestrów ortogonalnych i zbioru
    rozkazów ortogonalnych - czyli przestrzeń we-wy, rejestry i pamięć są
    obsługiwane tymi samymi komendami, destynacja zależy jedynie od
    wyspecyfikowanych parametrów adresowych...
    A Intel ciągle wlókł archaiczną koncepcję dwóch przestrzeni adresowych
    (pamięci i we-wy) połączonych przez minimalny zbiór rejestrów na
    dokładkę skomunikowanych ze sobą przez jeden dedykowany rejestr zwany
    akumulatorem (bo chyba von Neumann sobie tak wymyślił... A może Turing?)

    --
    Darek