    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm,pl.rec.gps
    Subject: Re: OSM kontra Geoportal
    Date: Wed, 29 Jul 2015 01:47:13 +0200
    <mp5ssf$gbb$1@node1.news.atman.pl>
    <55b68fb0$0$27510$65785112@news.neostrada.pl>

    "J.F." 55b68fb0$0$27510$6...@n...neostrada.pl

    > Poza tym od poczatku sugerowalem, ze to skutek roznego
    > odwzorowania, tos sie oburzal, a nieslusznie :-)

    I dodawałeś, że masz we Wrocławiu (na 17) obrót taki, jak w Białymstoku.
    (może nieco mniejszy niż 3 stopnie; ja swoich 3 stopni też nie byłem
    pewny; wcześniej pisałem o 2 stopniach) [a to pewnie 3.3 stopnia]

    > kontury jest trudniej porownac.

    Bardzo łatwo. W deformacji -- najłatwiej.

    zupelnie naturalne.

    > No, akurat nie widze przelaczania.

    Pokazałem.

    http://bialystok.geoportal2.pl/map/www/mapa.php?CFGF
    =wms&mylayers=+granice+OSM+

    X stoi w miejscu w poziomym przesuwaniu wskaźnika a wiadoma droga jest pozioma.

    A poniżej mapa

    http://mapy.geoportal.gov.pl/imap/?gpmap=gp0&actions
    =acShowServices_KATASTER

    jest JAKBY skręcona o 3 stopnie w kierunku odwrotnym do kierunku ruchu wskazówek
    zegara.
    I także X stoi w miejscu w poziomym przesuwaniu wskaźnika a wiadoma droga jest
    pozioma.

    Na obu mapach (wiadoma?) szerokość to około 53 stopnie, 9 minut i 34 sekundy.

    > Na terenie Bialegostoku sa.

    JF -- to nie jest obrót. Tak pisząc, można uznać, że przesunięcie to tez obrót. ;)

    > Tak czy inaczej - upieranie sie, ze OSM uzywa tego samego odwzorowania jest
    nieuzasadnione ..

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'