  • Data: 2015-07-22 22:44:42
    Temat: Re: OSM kontra Geoportal
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 55afc76e$0$2207$6...@n...neostrada.pl

    > A propos - 3 stopnie na dlugosci 5m samochodu, to 25 cm roznicy.
    > Nie wiem co podziwiac, Twoj wzrok, czy dokladnosc zdjec :-)

    Już Ci pisałem -- złożyłem dwa źródła tego samego zdjęcia.

    > IMO - tam jest wiecej niz 3 stopnie, ale liczyc mi sie nie chce :-)

    A moja róża o ile skręca się?

    http://eneuel.w.duna.pl/Wypuklina/StrazMiejska/Straz
    Miejska.htm

    > A jednak mysle, ze stad sie bierze.

    Tak mógłbyś myśleć, gdybyś myślał.

    > Jesli dobrze widze i zgaduje, to geoportal tak dobral, ze poziome
    > i pionowe linie maja stala wspolrzedna w ukladzie X Y 1992.

    Już Ci pisałem -- to jest ten sam podkład.
    1992 to standard.

    > I co mnie tak obecnie tylko wstepnie dziwi, ze skrecenie
    > w Bialymstoku i Wroclawiu jest w ta samą strone ... ale
    > moze nie powinno dziwic.

    Nie sprawdzałem Wrocławia. Sprawdziłem jedynie okolicę tego bloku.

    > Trzeba by w zrodla strony spojrzec - obracaja sami,
    > czy udostepniaja kafle w dwoch standardach.

    > Trygonometria.

    Może wyśpij się, bo piszesz już zbyt wielkie bzdury. :)

    > No chyba, ze brakuje ci kierunku odniesienia ...

    Chyba tak. ;) Najlepiej by było poprowadzić nitkę do bieguna. ;)
    Albo wziąć kompas. ;) Jak pisałeś -- 3 stopnie i 5 metrów to 25 cm.

    > ale to tak samo, jak z punktem odniesienia do pomiarow odleglosci :-)

    Nie tak samo. Mierzyć mogę względem ściany bloku, krawężnika itp...
    Akurat narysowanie dokładnej mapy w oparciu tylko o pomiary jest łatwe.
    (i akurat nieraz takie coś robiłem -- na zewnątrz budynków i wewnątrz
    budynków) Ale ustawienie względem Różyczki jest awykonalne.

    Trygonometria jest dobra tylko do mierzenia kątów wewnętrznych,
    nie zaś względem prawdziwych kierunków świata. Ale nawet mierzenie
    kątów pomiędzy ścianami nie jest łatwe -- bo ściany budynków zwykle
    są krzywe. (inny kąt na górze a inny na dole ściany ale nie tylko
    o to chodzi)

    -=-

    Teraz sprawdzimy, czy ćwierć metra na 5 metrów dla 3 stopni.

    _.-'
    _,-' |
    _,-' |
    .-'___________|
    A B

    AB 5 m 5 m 5 m
    ---- = cos(BAC)=cos(3 stopni)= ---- =0,9986= --- AC= ------ =
    5m/0,9986=5,00700981373924 m
    AC AC AC 0,9986

    Teraz policzymy BC...

    BC BC BC
    ---- = tg(BAC)=tg(3 stopni)= ---- =0,0524= --- AC= (5m)0,0524 =
    0,0524*5m=0,262m
    AB 5 m 5 m

    (; I już widzimy, że nie 25 cm, ale ponad 26 cm. ;)

    Czyli zdecydowanie więcej niż szerokość opony. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'