  • Data: 2009-06-23 09:50:32
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "XX YY" <j...@u...at> napisał:

    >[...]
    >
    >ale jest rozwiazanie panasonica , ktore ten problem w duzym stopniu
    >rpzwiozuje.
    >lupka ukazuje sie tylko w srodku wyswietlacza , czyli kadr sie nie
    >zmienia a tylko jego srodkowa czesc ulega powiekszeniu - jak dawniej w
    >dalmierzach. To wystarcza do nastawienia ostrosci , z tym ze zgoda -
    >takie ostrzenie nie jest szybkie .

    Znam to rozwiązanie z DMC-FZ-50 - i nie jestem nim zachwycony. Po włączeniu
    powiększenia widzisz powiększony środek kadru i niepowiększone to, co jest
    blisko jego krawędzi. Nie widzisz tego, co nie załapało się w powiększonym
    fragmencie, a jest na tyle blisko środka, że zostaje zasłonięte przez
    powiększony fragment. Poza tym nie zawsze chcę mieć ostrość w środku kadru -
    a jeśli chcę ustawić ostrość w mocnym punkcie kadru to wypada on na ekranie
    akurat w rejonie krawędzi powiększonego środka.
    W sumie jakimś rozwiązaniem jest to, co stosowała Minolta w modelu A2 - po
    włączeniu lupki widzę powiększony fragment kadru (z możliwością przesunięcia
    kursorem obszaru powiększanego w dowolne miejsce kadru) do momentu
    wciśnięcia do połowy spustu migawki - wtedy wraca mi na ekran cały kadr.
    Jeśli chcę wrócic do powiększenia - wystarczy zwolnić spust migawki i znów
    wraca powiększony fragment (oczywiście rejon, w który uprzednio przesunięto
    powiększenie).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)