  • Data: 2009-06-23 10:40:08
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć wszystkim

    Marek Wyszomirski napisał(a):
    [...]
    > Muszę wyciągnąć z szafy FZ-50 (leży tam, bo nie przypadł mi do gustu) i
    > jeszcze raz się temu przyjrzeć. Już jednak widzę jeden problem - chcesz
    > ustawic ostrość nieco z boku (poza obszarem powiększanym) - ruszasz
    > pierścieniem ustawiania ostrości i... wskakuje Ci lupka a powiększony
    > fragment środka zasłania to, na co chciałeś nastawić ostrość... Pewnie
    > można to wyłączyć, ale oznacza to konieczność częstego grzebania po menu.

    W EP-1 jest śmiesznie. Przy obiektywie systemowym najmniejszy, nawet
    mimowolny ruch pierścieniem ostrości i wskakuje lupka.
    Natomiast przy obiektywach manualnych - gdzie lupka ma największy sens -
    automatyki nie ma, lupkę trzeba odpalać z menu.
    Dziwnym nie jest, niby skąd system ma wiedzieć, że poruszono ostrością.

    Ale ficzer nie działa tam, gdzie byłby najpotrzebniejszy.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)