    From: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: OLYMPUS IS WORKING ON THE HOLY GRAIL OF HDR!
    Date: Thu, 08 Oct 2009 11:10:06 +0200

    Nieznajomy pisze:
    > Ja mówię zrób próbę i się przekonaj na własne oczy, a ty dalej
    > pitolisz ....

    Dziś trudno u mnie o duże kontrasty. Typowa scena przez okno zmieściła
    się na mojej skromnej starej 6mpx matrycy CCD.
    Zdjęcie wyjściowe - iso 200(najniższe) 1/250s f/5,6. Pomiar światła
    punktowy na jaśniejszą część chmur i korekta +2EV sprawiły, że w JPG
    miałem kilka drobnych prześwietlonych punktów. Na histogramie raw widać
    jednak, że światła się zmieściły:
    http://images8.fotosik.pl/105/373c5299e326ab74.jpg

    Zdjęcie bez korekcji w jpg wygląda tak:
    http://global.images6.fotosik.pl/546/3a4f3c3e1816d2b
    f.jpg (z histogramem)
    http://global.images8.fotosik.pl/105/79dc33132f0a069
    3.jpg (bez histogramu)

    W RT zrobiłem korektę ekspozycji +2EV. Zdjęcie wygląda teraz tak:
    http://global.images8.fotosik.pl/105/b8a9a1a0b32b3ee
    9.jpg

    Ten sam kadr, ale niedoświetlony o 1EV względem zdjęcia referencyjnego,
    czyli ISO 200 *1/500s* f/5,6 wyciągnięty w RT o 3EV w górę (jeśli się
    nie mylę, to wychodzi równoważna ekspozycja względem zdjęcia
    referencyjnego +2EV):
    http://global.images6.fotosik.pl/546/461de0b054fa8dc
    6.jpg

    Bezpośrednie zestawienie ujawnia, że na zdjęciu po lewej można dopatrzeć
    się szczegółów w najciemniejszych miejscach, a w tym po prawej już nie.
    Wychodzi tylko szum.
    http://images8.fotosik.pl/105/98f6657c6f303448.jpg

    Zrobiłem jeszcze jedno zdjęcie prześwietlone o 1,5EV w stosunku do
    zdjęcia referencyjnego (ISO 200 1/90s f/5,6). Proszę wyciągnij mi te
    szczegóły z cieni przy pomocy rawa o parametrach iso200, 1/250s, f/5,6,
    do którego link znajdziesz na samym dole i udowodnij mi, że pitolę
    (bardzo bym się ucieszył, bo to by oznaczało, że użyteczna dynamika
    mojego aparatu jest znacznie większa).

    http://global.images6.fotosik.pl/546/bb44b20461ec0d4
    d.jpg

    A tak wygląda te zdjęcie po korekcji ekspozycji -3EV w RT. Nie jestem
    świnia i nie proszę cię o odzyskanie chmur, które widać na pierwszym
    zdjęciu (w razie czego mam zdjęcie z 1/1000s, gdzie ładnie widać chmury).
    http://global.images8.fotosik.pl/105/440705c17b6b720
    d.jpg

    Mam nadzieję, że nie pokręciłem linków. Niestety FastStone pousuwał mi
    EXIF zdjęć pomimo zaznaczenia "Keep original date/time attributes".
    Widocznie to się odnosi wyłącznie do daty powstania pliku.
    Przepraszam za marną jakość obróbki, ale RT nie radzi sobie z
    wyciąganiem szczegółów z cieni tak ładnie jak ACR, a tego drugiego nie
    mam w tej chwili pod ręką.

    RAW (10MB) -> http://wyslijto.pl/plik/37bbfbcwu9

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.