  • Data: 2009-10-08 09:28:12
    Temat: Re: OLYMPUS IS WORKING ON THE HOLY GRAIL OF HDR!
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Okt., 19:54, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > hm......
    >
    > jesteś tego w 100% pewien?

    sumaryczny energia jaka padnie na 3 matryce nie moze byc wieksza od
    tej jaka padlaby na jedna matryce gdyby wiazki swiatla nie rozdzielac.
    W przyblizeniu oczywiscie mozna powiedziec ze kazda z tych matryc
    dostanie ok 1/3 tej energii jaka dostalaby jedna matryca.

    Szumy nie zaleza od wielkosci pixela , nie zaleza od energii
    padajacej. Szumy z 3 matryc musza byc wieksze sredno 3 razy niz szumy
    z jednej matrycy.

    a wiec bedziemy mieli obraz z 3 krotnie wiekszymi szumami.

    a jaki bedzie poziom sygnalu?

    w klasycznej matrycy zrodlem strat energii jest filtr bayera , ktory
    pochlania widmo dopelniajace.
    sa to straty bezpowrotne - zaabsorbowana na bayerzte energia zostaje
    oddana do otoczenia na sposob ciepla , reszta przechodzi na matryce
    ( a wiec oslabiona)

    aby zachowac ten sam odstep sygnalu od szumu w ukladzie olympusa co w
    ukladzie klasycznym bayer musialby pochlonic 2/3 energii - a tak nie
    jest -pochlania mniej ( filterki nie odcinaja w 100% barwy
    dopelniajacej , analizowne sa wzajemne proporcje luminancji ,miedzy
    sasiednimi pixelkami ) - odsylam do zrodel.

    tzn w metodzie olympusa nie dochodzi do strat energii na bayerze
    ( jakas tam jest na tym pryzmacie rozstrzepoiajacym) ale jednoczesnie
    sa wieksze szumy wynikajace z 3 matryc.
    Byc moze , ze latwiejsza jest redukcja szumow w takim ukladzie , ale
    nie chce mi sie zaprzatac teraz tym glowy i zrodlo milczy na ten temat

    > po pierwsze możemy zastosować matryce z większymi i gorzej separowanymi
    > pixelami bo nie musimy przed każdym pixelem dawać oddzielnego filtra.

    jesli wogole to byloby sensowne moznaby to zastosowac rowniez w jednej
    matrycy.

    > ponadto wynikowo otrzymujemy sumaryczny sygnał pełnego RGB o pełnej
    > rozdzielczości i o dużej ostrości (nie musimy nic interpolować)

    nieporozumienie:

    w ukladzie klasycznym z bayerem rozdzielczosc ( luminancji ) nie jest
    interpolowana .
    Obrazy sa o tej rozdzielczosci jaka wynika m.inn z rzeczywistej l.
    pixeli.
    INterpolowana z pixeli sasiednich jest barwa.Teoretycznie na poziomie
    skali mierzonej w mikrometrach prowadzi to do usrednienia barwy , w
    warunkach obserwacji ludzkim okiem te zafalszowania nie maja
    znaczenia .