  • Data: 2009-10-08 13:58:31
    Temat: Re: OLYMPUS IS WORKING ON THE HOLY GRAIL OF HDR!
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Na początek muszę cię przeprosić za moją pomyłkę. Dałem zdjęcie
    optymalnie naświetlone, czyli te z czasem 1/250s, które praktycznie nie
    ma przepalonych/niedoświetlonych elementów. Miało być te niedoświetlone
    o 1EV. Jeśli reflektujesz na dalszą zabawę w pseudo HDR, to zaraz wrzucę
    tego pefa na serwer.

    Nieznajomy pisze:

    > Coby nie było, że olałem testowego pef'a to tu jest link do zabaw z
    > pef'em.
    > http://picasaweb.google.pl/fotografie.jk.60/HDR#

    A to moja zabawa bez hdra, a jedynie fill light i recovery w ACR 4.4 i
    dodatkowo przyciemniłem światła w PSE 7, żeby pokazać, że są szczegóły w
    światłach i cieniach. Korekty ekspozycji nie ruszałem.

    > Nawiasem mówiąc przykład nie najlepszy bo fotka została naświetlona z
    > priorytetem świateł, lepiej nadawałby się przykład z pomiarem cw lub
    > matrycowym, lub większym wypaleniem nieba. Zakładam, że z matrycy
    > pentaxa idzie uratować coś ze świateł zmniejszając o 1 eV w dół
    > (dziadek Olek daje sobie z tym radę).

    Fotka była naświetlona tak jak mówiłem - optymalnie. Pomiar punktowy na
    najjaśniejszy element sceny. Ale jak chcesz, to wrzucę też pefa
    naświetlonego na cienie, gdzie światła są przepalone o co najmniej 1 EV.
    Jak uzyskasz więcej szczegółów niż widać na poniższym, pokazywanym
    wcześniej przykładzie, to będzie to dowód na to, że takie wołanie rawa
    ma sens, a nie jest po prostu innym sposobem na wyciąganie z cieni i
    świateł szczegółów tak, żeby były widoczne na wyświetlaczu lub zdjęciu.
    http://global.images8.fotosik.pl/105/440705c17b6b720
    d.jpg

    Pozdrawiam,
    Paweł W.