  • Data: 2020-09-28 17:59:59
    Temat: Re: OC
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Bo cena była wyższa (wtedy akurat rosły), opłata za 12 rat też
    > itd.

    Kurcze, az mnie korci zeby zapytac, kiedy było tak, ze z miesiaca na
    miesiac tak drastycznie wzrosły stawki OC?

    > Bo jeszcze tego nie było wtedy.
    > A dowód opłacenia był wymagany przy kontroli.

    No ale ten problem juz nie istnieje bo dzis wszystko jest w necie.
    Wiec trudno aby rozmawiać o aktualnych uwarunkowaniach w kontekscie
    nieistniejacych problemów, prawda?

    > Tak samo wyjątkowe jest olewactwo, które miałoby być chronione
    > prawnie.

    Moim zdaniem nie tak samo.
    Twój problem w dzisiejszych uwarunkowaniach nie istnieje.
    Problem olewactwa połaczony z niekonsekwentnym prawodawstwem i owszem
    (co widac na przykładzie watkotwórcy)

    > Bez związku.

    Aha, czyli prawo jest po to zeby było a nie po to zeby ułatwiac zycie,
    rozwiazywac problemy etc.
    Przypomina mi sie scena z MiB - we are the best of the best sir!
    Pamietasz? :)))

    > Utrudniając tym, którzy nie chcą ani ubezpieczenia ani ciągłości?
    > Dla czego akurat tym co dbają ma być gorzej, a tym co nie dbają
    > lepiej?

    Dlaczego ktos miałby nie chciec ciagłosci? Zeby zapłacic kare z UFG?

    > Nie powiedziałem, że bardzo obciążył, bo to nadal było chyba z 500
    > zł rocznie.
    > Ale stara polisa była na 300 i była już opłacona.

    Kurcze, myslałem ze rozmawiamy o powaznych sprawach ;-P

    > Czyli 5200 jest słuszną opłatą za taką postawę.

    5200 to jest przeciez pikus w tej całej rozmowie...
    Wyobraz sobie ze przegapiłes sprawe, walnałes kogos w aucie za 500kpln
    i dodatkowo ta osoba ma terwały uszczerbek na zdrowiu i bedziesz jej
    płacił odszkodowanie do konca zycia...

    > I słusznie.
    > Tyle że chodzi mi o moją wolność, a nie każdego śmierdzącego lenia
    > moim kosztem.

    Zapomniałem ze twoja wolnosc jest zawsze najtwojsza, chocby pozbawiona
    sensu...

    > Albo o przeglądzie.
    > To zazwyczaj pokrywa się w czasie, więc każdy kto ma odrobinę
    > oleju pod kopułą wie, że powinien zrobić to i to w tym samym
    > czasie.

    Nie wiem dlaczego miałoby sie pokrywac...
    Az sprawdziłem zestawienie moich wszystkich byłych i obecnych aut.
    Nigdzie sie nie pokrywa a przesuniecia sa tak samo czesto 3-4
    miesieczne jak 6 miesieczne.
    Niemniej brak przeglądu nijak sie ma co do konsekwecji w stosunku do
    braku OC - porównujesz nieporownywalne.

    > Właścicielom starych złomów.
    > Nowe ubezpiecza się razem z AC w pakiecie, więc i tak trzeba iść i
    > załatwiać każdorazowo, zwłaszcza że ceny zmieniają się co roku.
    > I to rodzi konieczność wypowiadania starego OC zazwyczaj.

    No tak, znowu twoj punkt widzenia jest najtwojszy...
    Sredni wiek auta w PL to 13 lat wiec raczej wiekszosc samochodów nie ma
    AC...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,