  • Data: 2020-09-28 22:59:58
    Temat: Re: OC
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Spróbuj kiedyś rozłożyć OC na 12 rat, zobaczysz jak wzrośnie...

    hmm, nawet na 2 raty nie chce mi sie rozkładac a na 12 to juz w ogole
    nie widze sensu...
    Znaczy moze i widze (bo gdybym chciał sprzedac auto to moznaby oszukac
    kupujacego i na niego zrzucic koniecznosc zapłaty reszty składek) ale
    ja tak nie robie.
    Natomiast roznica miedzy 1 rata a 2 ratami to przewaznie było okoló
    100zł.

    > Moim też, bo nie olewam, więc się z tym nie spotykam.
    > Więc nie widzę powodów żeby olewactwo popierać zamiast tępić.

    Ja tez nie olewam, ale moge na ten problem spojrzec z poziomu osób
    mniej zorganizowanych.

    > Takim co je mają gdzieś, tak jak i wszystkie swoje obowiązki?
    > Nie - zdecydowanie nie.
    > Wręcz przeciwnie.

    Tutaj jest miedzy nami duza niezgoda.
    Oczywiście mozna tworzyc prawo w tej sposób ze mała przewina generuje
    duze konsekwencje.
    Przykładowo - spoznienie we wpłacie jakiegos podatku -> przepadek
    całego mienia.
    Ale jaki to ma sens? Oczywiście poza wywyzszajacym stwierdzeniem ze
    olewacz sam sie prosił.

    > Bo musi pamiętać o wypowiedzeniu i drukować/wysyłać je co roku.

    Ze co?

    > Ale dobrze działa na pamięć.

    > No właśnie widzę, że u Ciebie jest inaczej i deklarujesz
    > poświęcenie swojej wolności, żeby mojej było lepiej.
    > Tylko dlaczego piszesz coś, co skutki miałoby odwrotne? ;-)

    Wydaje ci sie. Nie miałoby bo jedyny potencjalny problem jaki znalazłes
    został rozwiazany lata temu przez publiczny rejestr.

    > Bo przechodzące OC kupujesz i odnawiasz co roku, tak jak przegląd.

    Ale w przeciwienstwie do OC w badaniach technicznych nie musisz miec
    ciagłosci. A czasami nowe badanie mozesz zrobic wczesniej.
    A pierwsze OC po sprowadzeniu auta mogłes kupic na miesiac.

    > j.w.
    > Gdy sam piszesz z punktu widzenia właściciela złomu, to jest ok,
    > ale mi z mojego zabraniasz.

    Dlaczego uwazasz ze ja pisze z punktu widzenia złomu?
    Ja akurat na wiekszosc aut mam AC.

    --
    Pozdrawia... Budzik