  • Data: 2020-09-28 12:52:27
    Temat: Re: OC
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28-09-2020 o 11:59, Budzik pisze:

    > Dlaczego nowe ubezpieczenie było drogie?

    Bo cena była wyższa (wtedy akurat rosły), opłata za 12 rat też itd.

    > Dlaczego stare ubezpieczenie nie pokazało się w internecie?

    Bo jeszcze tego nie było wtedy.
    A dowód opłacenia był wymagany przy kontroli.

    > A tak bardziej ogolnie, nie sadzisz ze to bardzo wyjatkowy przypadek z
    > którego trudno wyciagac wnioski?

    Tak samo wyjątkowe jest olewactwo, które miałoby być chronione prawnie.

    > Ewentualne dolegliwości byłyby dla ciebie duzo mniejsze niz jazda bez
    > OC i co gorsza spowodowanie jakiegos wypadku. Nie sadzisz?

    Bez związku.

    Utrudniając tym, którzy nie chcą ani ubezpieczenia ani ciągłości?
    Dla czego akurat tym co dbają ma być gorzej, a tym co nie dbają lepiej?

    > 5 linijek wczesniej podałes przykład jak to zakup nowej polisy bardzo
    > obciazył twój budzet.

    Nie powiedziałem, że bardzo obciążył, bo to nadal było chyba z 500 zł
    rocznie.
    Ale stara polisa była na 300 i była już opłacona.

    > och straszne...

    Czyli 5200 jest słuszną opłatą za taką postawę.

    > Niezle, ja cie miałem za wolnosciowca

    I słusznie.
    Tyle że chodzi mi o moją wolność, a nie każdego śmierdzącego lenia moim
    kosztem.

    > Teraz ty mi tłumaczysz ze brak dbałosci o stan techniczny pojazdu
    > którym sie poruszam to takie same zaniechanie jak zapomnienie o
    > ubezpieczeniu OC

    Albo o przeglądzie.
    To zazwyczaj pokrywa się w czasie, więc każdy kto ma odrobinę oleju pod
    kopułą wie, że powinien zrobić to i to w tym samym czasie.

    > które przewaznie przełuza sie automatycznie

    Właścicielom starych złomów.
    Nowe ubezpiecza się razem z AC w pakiecie, więc i tak trzeba iść i
    załatwiać każdorazowo, zwłaszcza że ceny zmieniają się co roku.
    I to rodzi konieczność wypowiadania starego OC zazwyczaj.