eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOBD2 to lipa? › Re: OBD2 to lipa?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!not-for-mail
    From: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: OBD2 to lipa?
    Date: Sun, 6 Feb 2011 23:14:47 +0100
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 23
    Message-ID: <iin6gr$qnl$1@pippin.nask.net.pl>
    References: <4d4db486$0$2504$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 194.181.134.214
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1297030491 27381 194.181.134.214 (6 Feb 2011 22:14:51
    GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 6 Feb 2011 22:14:51 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18263
    In-Reply-To: <4d4db486$0$2504$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2348246
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:4d4db486$0$2504$65785112@news.neostrada.pl...
    > Kupiłem sobie interfejs diagnostyczny ELM327 do diagnozowania OBD2.
    >

    Ten układ to interpreter komend AT (tak jak w modemie, po RS232) na język
    OBD (protokołów jest sporo, nie wiem jakie ELM327 w tej chwili
    wykorzystuje, ale co nie co może nawet po CANie wyciągnąć).
    Tu masz notę katalogową to poczytaj:
    http://www.elmelectronics.com/DSheets/ELM327DS.pdf
    W tym układzie nie są zdefiniowane wszystkie rozkazy (komendy), więc i
    wszystkiego tym nie zdiagnozujesz, co nawyżej silnik.

    Dla samochodów z grupy VAG lepiej kupić interfejs (przejściówkę) na USB
    stanów logicznych z RS232 na sygnał linii K (L) czyli od 0 do 12V. Resztę
    załatwia soft (np. VAG-COM, czy VW Tool). Tym softem możesz zaadresować
    każdy sterownik w samochodzie i wywołać dowolny blok w danym sterowniku,
    odczytać wartość, zmodyfikować, itp.
    Trzeba oczywiście mieć serwisówkę, bo można sobie namieszać.
    Cena tego interfejsu nie jest duża bo ok. 50zł (140zł z obslugą CAN), ale
    można więcej zdziałać w niektórych samochodach niż za pomocą ELM327. :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: