    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: O swiadomosci wsrod... fotografowaczy
    Date: Wed, 01 Jun 2011 20:33:59 +0200

    On 2011-05-31 22:28, Mariusz [mr.] wrote:
    > A w praktyce? Wszystko działa? AF?

    Który to systemowy T&S ma AF? Z tego co wiem żaden i rzeczywiście nie ma
    on sensu w takiej konstrukcji.

    > Przysłona?

    W niektórych działa (głównie tych sterowanych elektronicznie, przy
    mechanicznych masz pierścień lub i tak jest na obiektywie).

    > Pomiar światła?

    Tak, w wszelkich evilkach z tego co wiem działa to bez dodatkowych chipów.

    > Ostrzenie na nieskończoność?

    Tak.

    > Są szerokie kąty, czy tylko tele?

    Są przejściówki, które mają opcję zmiany nachylenia i przesunięcia. To
    jakie szkło sobie do tego dopniesz to Twoja sprawa.

    > (po przecropieniu).

    j/w

    > A jak z wygodą używania, zakresem T&S? Co ze sztywnością
    > mechaniczną podczas manipulacji T&S? Już nie wspominam o stabilizacji,
    > choć jakby ktoś pytał, to bym nie odmówił... ;-)

    Które systemowe szkło T&S ma stabilizację optyczną?
    Bo matrycowa jak najbardziej działa, ale jest obecna jedynie w olku.

    > No i znowu jakieś doczepiane bałagany, tymczasem ergonomia to wciąż
    > kluczowy, a przez niektórych niedoceniany parametr (i żadne gadanie nie
    > przykryje wniosków z praktyki).

    Dopiero co chciałeś stos ogniskowych do wyboru, pewnie jeszcze
    przemilczałeś cenę, że ma być niska? :) Nie rozumiem co Ci modularność
    przeszkadza - w tym wypadku ani nie będzie skutkować zmniejszeniem
    wymiarów ani wzrostem uniwersalności, wręcz przeciwnie - kupując kilka
    obiektywów i przejściówkę masz więcej kombinacji.

    > A T&S znalazłby swoich nabywców: kto wie do czego można użyć -
    > miałby wreszcie narzędzie wychodzące poza sztywny schemat, wprost
    > niezrozumiały dla dawnych "fotografików" (choćby przy makro). A reszta też
    > by miała niezły ubaw:
    > http://www.cyberfoto.pl/inne-tematy-zdjec/91492-kmg-
    klub-milosnikow-gumiaka-szopenowi-nie.htm

    Chyba sobie kpisz. Systemowe t&s jest dla nielicznych profesjonalnych
    fotografików, którzy używają trochę lepszego sprzętu, a po drugie ich
    stać. Cała reszta zrobi sobie z gumniaka lub przetykaczki do kibla, tak
    jak zresztą linkujesz. Nikt nie kupuje obiektywu za 5000zł bez autofocusa
    do aparatu za niewiele ponad tysiaka. Mając sprzętu za 30 tysięcy dopiero
    ktoś będzie to rozważał. Cała reszta idzie po przetykajkę do kibla :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564