  • 11. Data: 2011-05-28 13:31:25
    Temat: Re: O swiadomosci wsrod... fotografowaczy
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-05-28 12:46:08 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Wśród ludu jednak panas jest znany, a leika równie podejrzana jak ChangX2103 :)

    Nie doceniasz mitu-legendy lejka.
    Tak jak Korex jako nazwa stał się synonimem puszki do wołania, jak
    Rover rowerem, tak lejek przez wiele lat był synonimem aparatu.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-05-28 13:45:41
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-05-28 12:43, JA wrote:
    > Też prawda, ale wiedza o nim wśród zwolenników panasa i lejka jest
    > znikoma, a jeżeli nawet ktoś o nim wie, to się nie splugawi "podróbką".
    > Sam też bym go nie tknął w myśl zasady: tanie mięso pies je. Są pewne
    > granice przyzwoitości i takiej samości.

    To że dwa produkty są montowane w tym samym miejscu nie oznacza, że obydwa
    mają dokładnie tę samą kontrolę jakości, te same tolerancje i plan
    gwarancyjny. Po "Changu" spodziewałbym się, że gwarancję ma taką, że jej
    nie ma i tylko sprzedawcy można oddać, że będzie bardziej poklekotany, a
    może w detalach będzie miał jakieś elementy tańsze (plastiki np).

    Ci którzy liczą na to, że zupełnie nie ma różnicy pomiędzy najtańszym
    produktem, a najdroższym firmowanym przez markę są w błędzie. Koszt
    aparatu to nie tylko sama produkcja.

    Przykład inny - na rynku komputerów jest sporo bardzo podobnych modeli,
    jak się przyjrzeć to jest np seria domowa i seria biznesowa i w niektórych
    modelach nie różnią się one czymkolwiek fizycznie, ale cena jest inna. Po
    głębszym przyjrzeniu się okazuje, że model biznesowy ma gwarancję NBD, ma
    zastrzeżenia co do ekranu, że ani jeden piksel nie może być martwy, a w
    zestawie jest sporo softu dodatkowego. Znów detale i cena inna :)

    Jak dla mnie jasne jest, że kupując trzeba wybrać, czy większa cena jest
    usprawiedliwiona. Fajnie, że jest wybór. Sam pewnie wybrałbym z dwóch
    panasa, bo w razie czego mogę kupić drugiego i być ciągle do przodu cenowo :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 13. Data: 2011-05-28 13:55:16
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-28 15:45, dominik pisze:
> [...]
    > nie ma i tylko sprzedawcy można oddać, że będzie bardziej poklekotany, a
    > może w detalach będzie miał jakieś elementy tańsze (plastiki np).

    Czang to czang, ale tu mamy Panasonica, jednak markę, która stoi bardzo
    wysoko. Tak na marginesie, nigdy nie mogłem się do czegokolwiek
    przyczepić, co wyszłoby spod tego znaku.

    --
    pozdrawia Adam
    /co masz zrobić dziś, zrób jutro - będzie koniec świata to narobisz się

  • 14. Data: 2011-05-28 13:56:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-28 15:31, JA pisze:
    > Nie doceniasz mitu-legendy lejka.
    > Tak jak Korex jako nazwa stał się synonimem puszki do wołania, jak Rover
    > rowerem, tak lejek przez wiele lat był synonimem aparatu.

    Zrób sobie ankietę na krakowskim Rynku, zobaczysz legendę :)
    Zorka, owszem, Zenit, ale Leica? A cóż to? :)

    --
    pozdrawia Adam
    /oddychając uszlachetniam powietrze/

  • 15. Data: 2011-05-28 14:30:06
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Znajomi w lombardzie nabyli aparat za grosze (500zł, czy coś), jakieś 10 lat
    temu. z obiektywami.
    Tani, bo podejżana marka.
    Jakis CONTAX RTS czy MT, ze szkłami oidp 24mm i 50mm zeissa...
    Mi proponowali "najwyższy model Canona" - eos 620...

    Ciekawe były reakcje ludzi, gdy na pytanie o mój aparat padało odpowiedź -
    Mamiya.

    Fotografia przyciaga ludzi głównie jako dziedzina posługująca sie
    kosztownymi gadżetami. Idę o zakład, że 5 lat bez nowych modeli aparatów, a
    stałaby sie zajęciem niszowym. A jej pasjonaci przerzuciliby się np. na
    komórki...

  • 16. Data: 2011-05-28 14:33:16
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-05-28 15:55, Janko Muzykant wrote:
    > Czang to czang, ale tu mamy Panasonica, jednak markę, która stoi bardzo
    > wysoko.

    No i z tego powodu raczej nie ma takiego Changa, który jest z tej samej
    linii produkcyjnej i fabryki.

    > Tak na marginesie, nigdy nie mogłem się do czegokolwiek
    > przyczepić, co wyszłoby spod tego znaku.

    Ja również, to całkiem dobra marka, ale niestety nie interesują mnie póki
    co produkty poniżej APS-C, chociaż do m4/3 coraz to więcej świetnych
    szkiełek (np. samyang 8/3.5 to chyba jeden z pierwszych obiektywów który
    pokazuje różnicę pomiędzy lustrzankowym APS-C, a m4/3 i ta różnica jest
    świetna :)).

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 17. Data: 2011-05-28 15:07:08
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-05-28 15:45, dominik pisze:

    > Ci którzy liczą na to, że zupełnie nie ma różnicy pomiędzy najtańszym
    > produktem, a najdroższym firmowanym przez markę są w błędzie. Koszt
    > aparatu to nie tylko sama produkcja.

    Jakiś czas temu widziałem porównanie kilku kawałków sprzętu audio. Różne
    marki (5 czy 6), ale w środku było dokładnie to samo, po najmniejszy
    kondensatorek.

    Różnica w cenie? Ponad 100% między najtańszym i najdroższym. Żeby nie
    było, faktycznym producentem był ten najtańszy...

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 18. Data: 2011-05-28 18:02:33
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Libiszewski napisa?(a):

    > Jakiś czas temu widziałem porównanie kilku kawałków sprzętu audio. Różne
    > marki (5 czy 6), ale w środku było dokładnie to samo, po najmniejszy
    > kondensatorek.

    Co w tym dziwnego?

    > Różnica w cenie? Ponad 100% między najtańszym i najdroższym. Żeby nie
    > było, faktycznym producentem był ten najtańszy...

    Roznice sprowadzaja sie do roznych wersji softu ;) Witamy w XXI w ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 19. Data: 2011-05-28 18:47:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-28 16:33, dominik pisze:
> [...]
    > szkiełek (np. samyang 8/3.5 to chyba jeden z pierwszych obiektywów który
    > pokazuje różnicę pomiędzy lustrzankowym APS-C, a m4/3 i ta różnica jest

    Do m43 obiektywy robi się łatwiej i taniej, stąd sukcesy.

    --
    pozdrawia Adam
    /najciekawsze zdjęcia to zdjęcia aparatów/

  • 20. Data: 2011-05-28 18:48:09
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-05-28 20:02, januszek pisze:
    > Andrzej Libiszewski napisa?(a):

    > Co w tym dziwnego?

    Nic i dlatego komentarze o wyższości jednego nad drugim są zabawne.

    > Roznice sprowadzaja sie do roznych wersji softu ;) Witamy w XXI w ;)

    W sprzęcie audio? No ale jeśli nawet, to za inny soft nie warto
    przepłacać 100%+

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118