    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: O swiadomosci wsrod... fotografowaczy
    Date: Sat, 28 May 2011 15:45:41 +0200

    On 2011-05-28 12:43, JA wrote:
    > Też prawda, ale wiedza o nim wśród zwolenników panasa i lejka jest
    > znikoma, a jeżeli nawet ktoś o nim wie, to się nie splugawi "podróbką".
    > Sam też bym go nie tknął w myśl zasady: tanie mięso pies je. Są pewne
    > granice przyzwoitości i takiej samości.

    To że dwa produkty są montowane w tym samym miejscu nie oznacza, że obydwa
    mają dokładnie tę samą kontrolę jakości, te same tolerancje i plan
    gwarancyjny. Po "Changu" spodziewałbym się, że gwarancję ma taką, że jej
    nie ma i tylko sprzedawcy można oddać, że będzie bardziej poklekotany, a
    może w detalach będzie miał jakieś elementy tańsze (plastiki np).

    Ci którzy liczą na to, że zupełnie nie ma różnicy pomiędzy najtańszym
    produktem, a najdroższym firmowanym przez markę są w błędzie. Koszt
    aparatu to nie tylko sama produkcja.

    Przykład inny - na rynku komputerów jest sporo bardzo podobnych modeli,
    jak się przyjrzeć to jest np seria domowa i seria biznesowa i w niektórych
    modelach nie różnią się one czymkolwiek fizycznie, ale cena jest inna. Po
    głębszym przyjrzeniu się okazuje, że model biznesowy ma gwarancję NBD, ma
    zastrzeżenia co do ekranu, że ani jeden piksel nie może być martwy, a w
    zestawie jest sporo softu dodatkowego. Znów detale i cena inna :)

    Jak dla mnie jasne jest, że kupując trzeba wybrać, czy większa cena jest
    usprawiedliwiona. Fajnie, że jest wybór. Sam pewnie wybrałbym z dwóch
    panasa, bo w razie czego mogę kupić drugiego i być ciągle do przodu cenowo :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564