-
Data: 2019-02-06 21:05:27
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 06.02.2019 o 14:44, Tomalo pisze:
> W dniu środa, 6 lutego 2019 10:40:50 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
>> W dniu 2019-02-06 o 07:43, Tomalo pisze:
>>> W dniu wtorek, 5 lutego 2019 16:11:05 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
>>>> W dniu 04.02.2019 o 22:33, Tomalo pisze:
>>>> [...]
>>>>
>>>>> To tylko zwykła elektrochemia. Brak możliwości uzyskania odpowiedniej
przewodności elektrolitu powoduje, że napięcie wyżej nie wzrośnie.
>>>>
>>>> Poczytaj sobie troszkę o tej "zwykłej elektrochemii" to nie będziesz
>>>> pisał takich bzdur.
>>>>
>>> Coś konkretnie masz na myśli?
>>> No w starym i mocno zużytym akumulatorze (ale jeszcze mającym około 30%
pojemności i utrzymującym w stanie jałowym napięcie w okolicach 12,5V), chociażby nie
wiem jak długo go ładować moim prostownikiem, napięcie na nim nie wzrasta powyżej
15,2-15,3V. Elektrolit zaś dochodzi do maksymalnie 1,25 g/cm3, czyli granica pola
białego i czerwonego na aerometrze.
>>> Nie wiem na czym wg. Ciebie miała by polegać ta bzdura?
>>
>> Napisałeś: "Brak możliwości uzyskania odpowiedniej przewodności
>> elektrolitu powoduje, że napięcie wyżej nie wzrośnie". To nie
>> przewodność elektrolitu limituje napięcie. Gdyby po naładowaniu
>> przewodnictwo elektrolitu spadało, jakim sposobem uzyskiwałoby się te
>> 200A przy rozruchu?
>
> Wszystko się zgadza. Jak masz nowy akumulator 74 Ah i EN 700 A, a akumulator straci
połowę pojemności w skutek pogorszenia się parametrów elektrolitu i płyt to już
wydusisz z niego tylko 350 A. Zapewne starczy to do uruchomienia silnika. Jednak jak
temperatura spadnie do -10 to już może być tak, że tylko kontrolki na pulpicie migną.
Nie odwracaj kota ogonem. Napisałeś, że akumulatora nie da się naładować
do wyższego napięcia wskutek spadku przewodnictwa elektrolitu. A to jest
totalna bzdura! Dla jasności cytuję cały fragment:
">> Dobrze skonstruowany prostownik ma tak dobrane trafo, że nie da się
>> uzyskać więcej niż 16 V. Mój BR 12/10 daje 15,3-16 V w zależności
>> od stanu akumulatora. Chociażby nie wiem jak długo byś ładował
>> więcej nie uzyskasz.
>
> 15.3V brzmi bardziej rozsadnie
Nie wiem co w tym rozsądnego. To tylko zwykła elektrochemia. Brak
możliwości uzyskania odpowiedniej przewodności elektrolitu powoduje, że
napięcie wyżej nie wzrośnie."
P.P.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.02.19 10:03 Tomalo
- 07.02.19 10:09 Tomalo
- 07.02.19 10:16 Tomalo
- 07.02.19 11:10 J.F.
- 07.02.19 11:15 J.F.
- 07.02.19 11:22 J.F.
- 07.02.19 12:32 Tomalo
- 07.02.19 12:39 Tomalo
- 07.02.19 12:43 Tomalo
- 07.02.19 12:51 Tomalo
- 07.02.19 13:19 J.F.
- 07.02.19 13:21 J.F.
- 07.02.19 13:38 J.F.
- 07.02.19 14:54 Tomalo
- 07.02.19 15:23 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=