-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <a...@t...no1>
<5...@g...com>
<f...@g...com>
<c...@g...com>
<4...@g...com>
<f...@g...com>
<L_p4E.207957$iL2.50987@usenetxs.com>
<a...@g...com>
<g845E.291392$RE1.283860@usenetxs.com>
<f...@g...com>
<1bZ5E.146795$UF1.124168@usenetxs.com>
<5...@g...com>
<5u3l8afebum4.1tf9z6xfov9cd$.dlg@40tude.net>
<b...@g...com>
<5c59a787$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5c5aaba0$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
From: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>
Date: Wed, 6 Feb 2019 21:05:27 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.5.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <6...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 42
Message-ID: <5c5b3e06$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.246.126
X-Trace: 1549483527 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 496 83.26.246.126:21289
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740827
[ ukryj nagłówki ]W dniu 06.02.2019 o 14:44, Tomalo pisze:
> W dniu środa, 6 lutego 2019 10:40:50 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
>> W dniu 2019-02-06 o 07:43, Tomalo pisze:
>>> W dniu wtorek, 5 lutego 2019 16:11:05 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
>>>> W dniu 04.02.2019 o 22:33, Tomalo pisze:
>>>> [...]
>>>>
>>>>> To tylko zwykła elektrochemia. Brak możliwości uzyskania odpowiedniej
przewodności elektrolitu powoduje, że napięcie wyżej nie wzrośnie.
>>>>
>>>> Poczytaj sobie troszkę o tej "zwykłej elektrochemii" to nie będziesz
>>>> pisał takich bzdur.
>>>>
>>> Coś konkretnie masz na myśli?
>>> No w starym i mocno zużytym akumulatorze (ale jeszcze mającym około 30%
pojemności i utrzymującym w stanie jałowym napięcie w okolicach 12,5V), chociażby nie
wiem jak długo go ładować moim prostownikiem, napięcie na nim nie wzrasta powyżej
15,2-15,3V. Elektrolit zaś dochodzi do maksymalnie 1,25 g/cm3, czyli granica pola
białego i czerwonego na aerometrze.
>>> Nie wiem na czym wg. Ciebie miała by polegać ta bzdura?
>>
>> Napisałeś: "Brak możliwości uzyskania odpowiedniej przewodności
>> elektrolitu powoduje, że napięcie wyżej nie wzrośnie". To nie
>> przewodność elektrolitu limituje napięcie. Gdyby po naładowaniu
>> przewodnictwo elektrolitu spadało, jakim sposobem uzyskiwałoby się te
>> 200A przy rozruchu?
>
> Wszystko się zgadza. Jak masz nowy akumulator 74 Ah i EN 700 A, a akumulator straci
połowę pojemności w skutek pogorszenia się parametrów elektrolitu i płyt to już
wydusisz z niego tylko 350 A. Zapewne starczy to do uruchomienia silnika. Jednak jak
temperatura spadnie do -10 to już może być tak, że tylko kontrolki na pulpicie migną.
Nie odwracaj kota ogonem. Napisałeś, że akumulatora nie da się naładować
do wyższego napięcia wskutek spadku przewodnictwa elektrolitu. A to jest
totalna bzdura! Dla jasności cytuję cały fragment:
">> Dobrze skonstruowany prostownik ma tak dobrane trafo, że nie da się
>> uzyskać więcej niż 16 V. Mój BR 12/10 daje 15,3-16 V w zależności
>> od stanu akumulatora. Chociażby nie wiem jak długo byś ładował
>> więcej nie uzyskasz.
>
> 15.3V brzmi bardziej rozsadnie
Nie wiem co w tym rozsądnego. To tylko zwykła elektrochemia. Brak
możliwości uzyskania odpowiedniej przewodności elektrolitu powoduje, że
napięcie wyżej nie wzrośnie."
P.P.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.02.19 10:03 Tomalo
- 07.02.19 10:09 Tomalo
- 07.02.19 10:16 Tomalo
- 07.02.19 11:10 J.F.
- 07.02.19 11:15 J.F.
- 07.02.19 11:22 J.F.
- 07.02.19 12:32 Tomalo
- 07.02.19 12:39 Tomalo
- 07.02.19 12:43 Tomalo
- 07.02.19 12:51 Tomalo
- 07.02.19 13:19 J.F.
- 07.02.19 13:21 J.F.
- 07.02.19 13:38 J.F.
- 07.02.19 14:54 Tomalo
- 07.02.19 15:23 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
Najnowsze wątki
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta
- 2024-11-28 Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- 2024-11-28 skąd się biorą tacy debile?
- 2024-11-28 JDG i utylizacja sprzetu
- 2024-11-27 Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Bydgoszcz => QA Engineer <=
- 2024-11-28 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-28 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-27 Zielona Góra => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-27 Warszawa => Senior Java Developer <=