eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <a...@t...no1>
    <5...@g...com>
    <f...@g...com>
    <c...@g...com>
    <4...@g...com>
    <f...@g...com>
    <L_p4E.207957$iL2.50987@usenetxs.com>
    <a...@g...com>
    <g845E.291392$RE1.283860@usenetxs.com>
    <f...@g...com>
    <129bz8mal4i80$.1s8drwp2gy3nb$.dlg@40tude.net>
    <5c573a19$0$15174$426a34cc@news.free.fr>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5c573c6f$0$15174$426a34cc@news.free.fr>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1mblyiwt5yihy$.xktsufjhbud1$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: Sun, 3 Feb 2019 21:44:16 +0100
    Message-ID: <nhovtup41jvx$.8zec3x1u1xs.dlg@40tude.net>
    Lines: 38
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1549226643 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 510 82.143.187.50:61007
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3066
    X-Received-Body-CRC: 1886483416
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740709
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 3 Feb 2019 20:44:53 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Pan J.F. napisał:
    >>> To nie wynika ze sprytu, tylko z Tradycji. W technice lampowej był
    >>> to najbardziej rozsądny układ prostownika pełnokresowego -- duodioda
    >>> próżniowa i odpowieni transformator do tego. Dwie anody przy jedniej
    >>> katodzie -- to fraszka dla konstruktora.
    >>
    >> W praktyce to jednak byly dwie diody obok siebie.
    > Grzana katoda raczej jedna.

    Dwa "cylindry" anod wymagaja dwoch katod, po jednej w kazdym.

    W AZ1 to chyba nawet byly dwie osobne katody - tzn dwa osobne wlokna,
    wspolnie polaczone.

    https://sklep.lampyelektronowe.pl/?555,az1-nos
    https://imged.pl/lampa-prostownicza-az-1-unitra-dola
    m-sprawna-33193217.html

    >> Tak czy inaczej - to kwestis stosunku ceny miedzi i krzemu
    >
    > Wbrew intuicji cena miedzi nie odgrywa tu żadnej roli. Średni prąd płynący
    > przez połówki uzwojenia jest dwa razy mniejszy, drut może mieć o połówę
    > mniejszy przekrój.

    Ale grzeje prad skuteczny, a nie sredni, i zalezy od kwadratu pradu.

    Przy mostku masz np 10A w uzwojeniu o oporze R, zalozmy w uproszczeniu
    ze stale.
    Przy polmostku tez mamy 10A, przez polowe czasu, ale opor drutu jest
    2R.

    Moc wychodzi taka sama ... na jedno uzwojenie. A uzwojenia sa dwa.
    Wiec cale trafo sie mocniej grzeje.

    Trzeba grubszy drut, a wtedy sie w oknie nie miesci.
    Wiec trzeba wieksze trafo.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: