-
X-Received: by 2002:a25:3bd7:: with SMTP id i206mr233828yba.7.1549113895986; Sat, 02
Feb 2019 05:24:55 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a25:3bd7:: with SMTP id i206mr233828yba.7.1549113895986; Sat, 02
Feb 2019 05:24:55 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.iad!feed-me.h
ighwinds-media.com!news.highwinds-media.com!v55no7611754qtk.0!news-out.google.c
om!m21ni3423qta.0!nntp.google.com!v55no7611745qtk.0!postnews.google.com!glegrou
psg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Sat, 2 Feb 2019 05:24:55 -0800 (PST)
In-Reply-To: <g845E.291392$RE1.283860@usenetxs.com>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=82.177.110.36;
posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
NNTP-Posting-Host: 82.177.110.36
References: <a...@t...no1>
<5...@g...com>
<f...@g...com>
<c...@g...com>
<4...@g...com>
<f...@g...com>
<L_p4E.207957$iL2.50987@usenetxs.com>
<a...@g...com>
<g845E.291392$RE1.283860@usenetxs.com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <f...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
From: Tomalo <r...@g...com>
Injection-Date: Sat, 02 Feb 2019 13:24:56 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 7555
X-Received-Body-CRC: 947560628
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740682
[ ukryj nagłówki ]
> > Mętny elektrolit wynika z tego, że akumulator jest zużyty
>
> Taaaa, zwłaszcza że we wskazanym filmie yt do testów użyto nowych aku, czyli
> zużyli je ładowanie do zabójczego 16V2 :) Jak w nowym aku na dnie celi ma
> zalegać masa śmieci wypłukanych z płyt?
A gdzie ja coś takiego mówiłem? Przy prądzie kilkaset mA niczego w akumulatorze nie
uszkodzisz. Samo napięcie czy ma 14 V czy 16,5 jest bez znaczenia o ile prąd jest
niewielki.
> Ja ładuje do absolutnego max 14,5V max i wyżej nie ciągnę, bo cele już wtedy
> gazują jak odkręcona woda mineralna - przy niewielkim już wtedy prądzie 0,5A
> dla aku 44Ah - gdy ucho się przystawi do wylotu butelki.
To, że gazuje nie jest niczym dziwnym. To normalne i zwyczajne zjawisko. Każdy
akumulator gazuje, zarówno przy ładowaniu jak i oddawaniu energii. Każdy przeciętny
samochód tak ładuje do około 14,5 V i nic się z tego tytułu nie dzieje. Gazowanie
przy wyższym napięciu jest podobne i ma identyczne skutki - ubytek wody.
Więc trzymam
> jeszcze z kilkadziesiąt minut na napięciu 14,4-14,5V i koniec.
Każdy robi jak tam uważa. Zatem rób jak piszesz.
> A gdy ktoś ładuje 0,1Q constans, to u mnie jakbym tak potrzymał z kilka
> godzin (jeżeli prostownik w stanie jałowym oddał by tak duże napięcie aby
> wymusić prąd 0,1Q dla już naładowanego aku) to by i do 18V w końcu wzrosło
Nie wzrośnie, bo dobry prostownik jest tak skonstruowany, że nie produkuje na swoich
zaciskach tak dużego napięcia.
> na aku (pomijając zabijanie aku) o czym też źródła podają, że nie kończy się
> ładowanie na magicznym 16V (zwłaszcza jak prostownik nie ma ogranicznika
Co to za tajemnicze źródła podają takie rewelacje? Możesz podać. Bo ja ci podałem
fachową książkę i tam autor ma odmienne zdanie. Nie pleć bajek. Akumulator się zużywa
od przetrzymywania go w stanie nienaładowanym. Nie słyszałem jeszcze aby akumulator
się zużywał od bycia w stanie naładowanym!
> napięcia, a trzyma stały zadany prąd, to będzie pchał w teoretyczną
> nieskończoność napięcie, żeby tylko prąd nie spadał poniżej ustalonego 0,1Q)
> i że już wyżej choćbyśmy na głowie stawiali nie będzie rosło.
Bajki, Panie, bajki prawicie. Kup sobie normalny prostownik i sprawdź a nie opowiadaj
fantasmagorii o zabijaniu akumulatora. Ładować należy do osiągnięcia przez elektrolit
prawidłowej gęstości i prostownik można odłączyć. Nic cuduj. Każda instrukcja obsługi
akumulatora opisuje jak należy postępować.
>
> > Napięcie poniżej 12 V oznacza całkowite wyładowanie akumulatora.
> > Nie odpalisz takim akumulatorem żadnego samochodu.
>
> Jak widać cudowne auta benzynowe 1,3 palą jeszcze na granicy z aku, które na
> pokładzie kilkanaście sekund przed zakręceniem rozrusznikiem (oczywiście już
> z dużym dławieniem się) daje mizerne 11,6V, a auto jednak łapie po kilu
> sekundach.
Mylisz napięcie bez obciążenia z napięciem na baterii po przyłączeniu rozrusznika.
Akumulator o napięciu 12 V ma zamiast elektrolitu czystą wodę i nie da się nim
uruchomić pojazdu. Znowu bajki opowiadasz.
> Co do rozładowania to mądre źródła podają, że jest to napięcie końcowe 10,5V
> i że schodzenie poniżej dopiero tego progu powoduje trwałe zasiarczenie.
Akumulator o napięciu na biegunach 10,5 V to jest właściwie huta. Jedyny wyjątek to
głębokie rozładowania go do takiego napięcia. Niemniej jednak jak usuniesz obciążenie
to napięcie od razu urośnie do 12 - 12,2 V.
Więc stale mylisz napięcie jałowe (bez obciążenia) z napięciem końcowym wyładowania
albo z napięciem baterii pod obciążeniem!
Nie ma po prostu pojęcia o czym piszesz! Sprawdź sobie, to będziesz wiedział. Że
akumulator o napięciu 10,5 V to nie uruchomi żadnego pojazdu.
> 11,6V potrafił uzyskać aku, który raptem może raz na rok - przy dobrych
> wiatrach - trafi na prostownik (nie każdy ma gniazdko obok auta i wykręcanie
> aku się nie uśmiecha), a w praktyce ma krótki miejskie przejazdy ~7km w
> jedną, ~7km w drugą powrotną stronę (czyli dwa rozruchy), a potem stał 2
> tygodnie nie ruszany przy +7stopnia Celsjusza i miał wiek użytkowania 4
> lata.!
Znowu jakieś fantasmagorie. Akumulator o tak niskim napięciu = huta!
Prawidłowe napięcie sprawnego i naładowanego akumulatora to 12,8 V starsze mogą mieć
12,6 V i to też będzie ok. Napięcie poniżej 12 V świadczy o całkowitym rozładowaniu
lub uszkodzeniu baterii.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.02.19 14:32 Tomalo
- 02.02.19 16:38 RoMan Mandziejewicz
- 02.02.19 17:48 Tomalo
- 03.02.19 19:03 J.F.
- 03.02.19 19:15 J.F.
- 03.02.19 19:26 J.F.
- 03.02.19 19:59 Mateusz Viste
- 03.02.19 20:04 Jarosław Sokołowski
- 03.02.19 20:09 Mateusz Viste
- 03.02.19 20:19 Jarosław Sokołowski
- 03.02.19 20:34 J.F.
- 03.02.19 20:44 Jarosław Sokołowski
- 03.02.19 21:06 RoMan Mandziejewicz
- 03.02.19 21:09 RoMan Mandziejewicz
- 03.02.19 21:16 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=