-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "HF5BS" <h...@...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Date: Fri, 1 Feb 2019 20:58:32 +0100
Organization: Stowarzyszenie Przeżuwaczy Szmat
Lines: 65
Message-ID: <q328d9$osl$1@node1.news.atman.pl>
References: <a...@t...no1>
<0...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<1...@t...no1>
<6...@g...com>
<5c509109$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
<5c50bc8c$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
<5c511d0f$4$486$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<5c51f62e$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5...@g...com>
<7...@g...com>
<1pmblnhub10i3$.8zqwk6lbawcu$.dlg@40tude.net>
<e...@g...com>
<lefc8as8nwac$.eiu9zpv0d487.dlg@40tude.net>
<b...@g...com>
<5c545ca8$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: "HF5BS" <h...@...pl>
NNTP-Posting-Host: 89-64-0-154.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1549051113 25493 89.64.0.154 (1 Feb 2019 19:58:33 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 1 Feb 2019 19:58:33 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.7623
X-Antivirus: Avast (VPS 190201-8, 2019-02-01), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740666
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:5c545ca8$0$510$65785112@news.neostrada.pl...
>>- większa maksymalna prędkość obrotowa - do 15000 obr/min (krótkotrwale do
>>20000 obr/min)
>
> Silniki w odkurzaczach kreca sie szybko, a komutator maja.
Do ok. 15 krpm. Ale np. młynki do kawy, przynajmniej mój w instrukcji miał,
że nominalnie 22 krpm. A jałowo wyciągał chyba nawet do 30 krpm, jak
wskazywał dźwięk. Ale już nie próbowałem go tak przeciążać mechanicznie.
>
>>- samoczynne ograniczenie prądu obciążenia (pobieranego z alternatora)
>
> Hm, czy to zaleta ?
Zależy od okoliczności.
>
>>- biegunowość napięcia niezależnie od kierunku obrotów
>
> A z tym to roznie. Samowzbudna moze miec taka zalete.
> Tylko po co - syrenka co prawda potrafila odpalic do tylu, ale jechac
Cecha dwusuwów, kierunek obrotów, jaki im się nada przyz starcie. Podobno
częste w Wartburgach.
> tak sie raczej nie dalo.
Myślę, że dało by się, problem raczej w dużym opóźnieniu zapłonu, co by
chyba dawało bardzo niską wydajność, a spalanie szło by w ciepło. Poza tym
młoteczek przerywacza, podbity od drugiej strony, to nie wiem, jak by się na
dłuższą metę zachował.
>>"Prądnice prądu stałego obecnie są stosowane rzadko gdyż, czas pracy
>>silnika spalinowego w stanie jałowym,
>>przy ruchu samochodu osobowego w mieście dochodzi do 40% całego czasu
>>pracy,
>>a w przypadku autobusów miejskich do 60% całego czasu pracy.
>
> ale autobusy nie maja wysokich obrotow silnika :)
W ogóle, mają niewielką krotność, jeśli chodzi o zakres, od ok. 600, do
powiedzmy 2400 (na obrotomierzu Solarisa widziałem kiedyś 2600, jak jakiś
jebany złotówa zahamował przed autobusem, kierownik mikrosekundę później by
zareagował, jebnął by taksiarza na miazgę, CUDEM wyhamował, ale skutkiem
było spuszczenie całego powietrza ze zbiornika, musiał szybko dopompować,
aby jechać dalej. Cichutkie było wbrew pozorom te 2600), czyli ok.
4-krotnie. Małe auta hmm... gdzieś 5-krotnie. Benzyniaki nawet 7-krotnie.
(tak 800-5600, "plas-majnes")
>>Moc na jednostkę masy uzyskana z alternatora o klasycznej budowie wynosi
>>100÷200 W/kg. Jeszcze korzystniejsze wskaźniki objętości i mocy na
>>jednostkę masy >otrzymuje się w przypadku alternatorów kompaktowych.
>
> Ciekawe, jakby to dzis wygladalo ..
A mnie zawsze w takich momentach ciekawi - jakim kosztem to osiagamy?
--
Łapy, łapy, cztery łapy,
A na łapach pies kudłaty.
Kto dogoni psa? Kto dogoni psa?
Może ty? Może ty? Może jednak ja...?
Następne wpisy z tego wątku
- 01.02.19 21:02 J.F.
- 01.02.19 21:20 HF5BS
- 01.02.19 23:56 gienek
- 02.02.19 00:09 J.F.
- 02.02.19 11:04 Paweł Pawłowicz
- 02.02.19 14:24 Tomalo
- 02.02.19 14:32 Tomalo
- 02.02.19 16:38 RoMan Mandziejewicz
- 02.02.19 17:48 Tomalo
- 03.02.19 19:03 J.F.
- 03.02.19 19:15 J.F.
- 03.02.19 19:26 J.F.
- 03.02.19 19:59 Mateusz Viste
- 03.02.19 20:04 Jarosław Sokołowski
- 03.02.19 20:09 Mateusz Viste
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz