-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Newsgroups: pl.misc.elektronika
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <a...@t...no1>
<q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<0...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<8...@g...com>
<5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5c511d0f$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5c51f84d$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
Date: Thu, 31 Jan 2019 22:57:12 +0100
Message-ID: <6...@4...net>
Lines: 51
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1548971822 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 494 82.143.187.50:52619
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3275
X-Received-Body-CRC: 3757476040
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740622
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 30 Jan 2019 23:39:06 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
>> 16 V to napięcie końca ładowania, a nie napięcie buforowe.
>>>Akumulator moze byc bezpiecznie ładowany do tego napięcia bez żadnych
>>>skutków ubocznych. Jednak napięcie trwałe na zaciskach nie powinno
>>>przekraczać 14,4 V. >Jeszcze lepiej jak będzie mniej.
>>
>> No to ja sobie zechce 2x dziennie doladowac do 16V ... a moze lepiej
>> 4x dziennie ?
>>
>> A przy jakim napieciu uznajesz, ze aku rozladowany i podlaczasz
>> prostownik ?
>
> Nie ma potrzeby ładować dziennie.
Skoro to takie dobre, to moge i dwa razy dziennie :-P
>Wystarczy zastosować się do wskazówek producenta i doładowywać raz na miesiąc lub w
miarę potrzeb.
No przeciez Volvo pisze "Akumulator należy ładować do pełna co
najmniej raz na trzy tygodnie. Ale należy to
robić przy każdej okazji, na przykład podczas
zatrzymania się na noc lub w czasie przerw
weekendowych."
To ja ma gniazdko w domu, w pracy i moge dwa razy dziennie :-)
> Stan naładowania określisz mierząc go testerem albo areometrem.
Areometrem nie moge, bo nie mam dostepu do korkow.
A tester to jaki ?
> Akumulator to proste urządzenie.
> Nie trzeba się nim jakoś specjalnie zajmować.
No wlasnie. Ustawic (zadanie dla fabryki) regulator na 14V i zapomniec
o akumulatorze :-)
>Jak się da to sprawdzić poziom elektrolitu i ewentualnie uzupełnić wodą destylowaną
i doładować.
Zacytuj fabryczna instrukcje :-P
Sie nie da, bo korki zaklejone.
Tzn sie da, ale gwarancja zniknie :-)
>To cała obsługa okresowa. Jednak ta obsługa moim zdaniem jest konieczna tak samo jak
obsługa każdego innego urządzenia technicznego.
Miliony ludzi nie dotykaja wcale ... no ale moze im wytrzymuje 4-5 lat
zamiast 8 :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.19 23:27 Zenek Kapelinder
- 01.02.19 00:54 J.F.
- 01.02.19 04:16 Zenek Kapelinder
- 01.02.19 05:46 HF5BS
- 01.02.19 05:52 HF5BS
- 01.02.19 09:42 J.F.
- 01.02.19 09:49 J.F.
- 01.02.19 09:57 HF5BS
- 01.02.19 10:16 RoMan Mandziejewicz
- 01.02.19 10:25 J.F.
- 01.02.19 12:06 Tomalo
- 01.02.19 12:22 Tomalo
- 01.02.19 12:29 Tomalo
- 01.02.19 12:37 Tomalo
- 01.02.19 12:55 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=