    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <f...@g...com>
    <5c51f84d$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    Date: Thu, 31 Jan 2019 22:57:12 +0100

    Dnia Wed, 30 Jan 2019 23:39:06 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):

    > Nie ma potrzeby ładować dziennie.

    Skoro to takie dobre, to moge i dwa razy dziennie :-P

    >Wystarczy zastosować się do wskazówek producenta i doładowywać raz na miesiąc lub w
    miarę potrzeb.

    No przeciez Volvo pisze "Akumulator należy ładować do pełna co
    najmniej raz na trzy tygodnie. Ale należy to
    robić przy każdej okazji, na przykład podczas
    zatrzymania się na noc lub w czasie przerw
    weekendowych."
    To ja ma gniazdko w domu, w pracy i moge dwa razy dziennie :-)

    > Stan naładowania określisz mierząc go testerem albo areometrem.

    Areometrem nie moge, bo nie mam dostepu do korkow.

    A tester to jaki ?

    > Akumulator to proste urządzenie.
    > Nie trzeba się nim jakoś specjalnie zajmować.

    No wlasnie. Ustawic (zadanie dla fabryki) regulator na 14V i zapomniec
    o akumulatorze :-)

    >Jak się da to sprawdzić poziom elektrolitu i ewentualnie uzupełnić wodą destylowaną
    i doładować.

    Zacytuj fabryczna instrukcje :-P

    Sie nie da, bo korki zaklejone.
    Tzn sie da, ale gwarancja zniknie :-)

    >To cała obsługa okresowa. Jednak ta obsługa moim zdaniem jest konieczna tak samo jak
    obsługa każdego innego urządzenia technicznego.

    Miliony ludzi nie dotykaja wcale ... no ale moze im wytrzymuje 4-5 lat
    zamiast 8 :-)

    J.