eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <a...@t...no1>
    <q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>
    <1...@g...com>
    <c...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <8...@g...com>
    <5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5c511d0f$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5c51f84d$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    Date: Thu, 31 Jan 2019 22:57:12 +0100
    Message-ID: <6...@4...net>
    Lines: 51
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1548971822 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 494 82.143.187.50:52619
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3275
    X-Received-Body-CRC: 3757476040
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740622
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 30 Jan 2019 23:39:06 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
    >> 16 V to napięcie końca ładowania, a nie napięcie buforowe.
    >>>Akumulator moze byc bezpiecznie ładowany do tego napięcia bez żadnych
    >>>skutków ubocznych. Jednak napięcie trwałe na zaciskach nie powinno
    >>>przekraczać 14,4 V. >Jeszcze lepiej jak będzie mniej.
    >>
    >> No to ja sobie zechce 2x dziennie doladowac do 16V ... a moze lepiej
    >> 4x dziennie ?
    >>
    >> A przy jakim napieciu uznajesz, ze aku rozladowany i podlaczasz
    >> prostownik ?
    >
    > Nie ma potrzeby ładować dziennie.

    Skoro to takie dobre, to moge i dwa razy dziennie :-P


    >Wystarczy zastosować się do wskazówek producenta i doładowywać raz na miesiąc lub w
    miarę potrzeb.

    No przeciez Volvo pisze "Akumulator należy ładować do pełna co
    najmniej raz na trzy tygodnie. Ale należy to
    robić przy każdej okazji, na przykład podczas
    zatrzymania się na noc lub w czasie przerw
    weekendowych."
    To ja ma gniazdko w domu, w pracy i moge dwa razy dziennie :-)

    > Stan naładowania określisz mierząc go testerem albo areometrem.

    Areometrem nie moge, bo nie mam dostepu do korkow.

    A tester to jaki ?

    > Akumulator to proste urządzenie.
    > Nie trzeba się nim jakoś specjalnie zajmować.

    No wlasnie. Ustawic (zadanie dla fabryki) regulator na 14V i zapomniec
    o akumulatorze :-)

    >Jak się da to sprawdzić poziom elektrolitu i ewentualnie uzupełnić wodą destylowaną
    i doładować.

    Zacytuj fabryczna instrukcje :-P

    Sie nie da, bo korki zaklejone.
    Tzn sie da, ale gwarancja zniknie :-)

    >To cała obsługa okresowa. Jednak ta obsługa moim zdaniem jest konieczna tak samo jak
    obsługa każdego innego urządzenia technicznego.

    Miliony ludzi nie dotykaja wcale ... no ale moze im wytrzymuje 4-5 lat
    zamiast 8 :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: