  • Data: 2014-08-31 12:30:46
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu (crosspost)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 30 Aug 2014 23:38:22 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > - najwyraźniej nowelizując nie stosują zasady "niezmieniania
    > numerów", albo stosują ją niekonsekwentnie (czyżby polski Sejm
    > był o punkt dalej? :O), bo w starszej treści jest to par.6:
    > http://www.bgbl.de/banzxaver/bgbl/start.xav?startbk=
    Bundesanzeiger_BGBl&jumpTo=bgbl113s0367.pdf#__bgbl__
    %2F%2F*[%40attr_id%3D%27bgbl113s0367.pdf%27]__140943
    9198290

    Imo - stosuja, bo pojawil sie par 7a.
    Ale:
    -my nie zmieniamy numerow, jesli ustawa jest tylko zmieniana.
    -jesli ustawa jest pisana od nowa, to numeracja jest nowa i jednolita.
    -ustawy na nowo pisze sie u nas rzadko.

    > [OT]
    > Jestem pewien (choć nie mam linku na podorędziu), że "w sprawach ważnych"
    > czyli podatkowych, był wyrok NSA, że nie jest dopuszczalne, aby
    > rozporządzenie mogło obejmować istotne, a w szczególności "prawie
    > wszystkie" przypadki, działając tak, że to w sumie rozporządzenie
    > steruje uprawnieniami obywatela; tam chodziło bodaj o zwolnienie
    > z VAT (w wyniku czego przeniesiono listę ze zwolnieniami do
    > ustawy) albo podobny myk z VATem, zdaje się takich akcji było
    > więcej, a to samo dotyczy znaków drogowych;

    Hm, jesli ustawa ceduje uprawnienia na ministra ..

> [...]
    > "radę zarządzającą państwem" (WRON :>), twierdząc, że jej decyzje
    > będzie się stosować, "nawet jeśli ustawy stanowią inaczej" :>
    > A art.31 Konstytucji RP jest dość jasny - "tylko w ustawie".
    > Sejm nie ma (IMO) prawa do samowolnej interpretacji, co jest
    > "mniejszym zakresem ograniczania prawa", i uprawniania
    > ministra do ustanawiania ograniczeń i zakazów (w tym w ten
    > sposób, że ustala zakaz generalny do którego minister
    > robi setkę wyjątków, więc faktycznie to rozporządzenie
    > skutkuje nałożeniem obowiązku przez "brak w rozporządzeniu").

    No ale jednak to ustawa nalozyla obowiazek, a minister, zgodnie z
    uprawnieniem okreslil wyjatki.
    Ruch drogowy o tyle ciekawy, ze tu ustawa mowi ze znaki wazniejsze nad
    jej zapisami ogolnymi. No ale co - zakaz parkowania na danej ulicy
    wprowadzac jako poprawke do ustawy ?

    J.