  • Data: 2015-08-15 11:17:11
    Temat: Re: O konkurencji na rynku
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:m3oai9cy9k.fsf@pm.waw.pl...

    > Coś takiego było, chyba dwa górne styki były połączone tylko po
    > odłożeniu słuchawki (czyli górny prawy byłby jakby "wyjściem" dalej).
    > Musiałbym sprawdzić na schemacie jakiegoś bratka albo innego takiego.

    Tak było, dodatkowa para w kabelku dołączana była właśnie dedykowanymi
    sprężynami w aparacie. Po wyjęciu wtyczki, w gniazdku zwierał się zestyk,
    zapobiegający odcięciu dalszych aparatów. To ten plastykowy fiutek u dołu, w
    miejsce piątej blaszki.

    > Były też sekretarsko - dyrektorskie ale to były tylko podwójne i to było
    > bardziej skomplikowane (kabel między nimi miał kilkanaście przewodów).

    W rzeczy samej, choć mało się z nimi stykałem, raz komus podłączałem
    ponownie, bo chyba ktoś się z czymś pospieszył i uciął kabelek przy ścianie.

    > No ale modemy używały bardzo niskiego napięcia, może 3V AC? Były (i są)
    > normy poziomu sygnału TX, nie można tego przekraczać ze względu na
    > przesłuchy.

    Poziomy sygnałów audio nie mogły przekraczać normalnych, inaczej mogło by
    przesterować kanał w trakcie cyfrowym, czy nośnym. Nie wiem, jak z
    nasycaniemk cewek pupinizacyjnych, mogło to chodzić, choć prędkości by
    raczej nie rozwinęło, a to chyba ze względu na problemy fazowe sygnału.
    Z tym wzbudzaniem... sama akustyka modemu może nie, ale, dzwonek, jak
    robiłem próbę na warsztatach szkolnych, pięknie się wzbudzał już przy 5V 50
    Hz, przez co próba pomiaru impedancji byla niemożliwa. Nie wiem, czy
    zrezygnowałem, czy na chama zablokowałem dzwonek mechanicznie i pomierzyłem.
    Wystarczyło najdrobniejsze nawet wzbudzenie mechaniczne, by miernik prądu
    zwariował.

    > To by sugerowało rezonans w środku pasma. Kondensator 1 uF,
    > indukcyjności nie podawali na schematach ani nie mierzyłem, ale bardzo
    > mała to raczej nie była. Jakieś mH oraz pewnie spory opór.

    Rezonans, to raczej właśnie nisko. Jakie dokładnie wartości, to nie
    mierzyłem, ale gdyby w paśmie, to mogło to by nie być najmilsze w sytuacji,
    gdy u jednej osoby stoi telefon, a druga wzbudzała by kułak dzwonka swoim
    głosem, bo tam wypada rezonans.

    > Rezonans na pewno gdzieś musiał być, może modemy (używające

    Nisko raczej.

    > wyrafinowanego kodowania, nie mam na myśli tych wczesnych) to wykrywały
    > i np. unikały takich nośnych. Chyba że jednak wypadało poza pasmem
    > modemu, może indukcyjność była jednak mniejsza.

    Na 95% poza pasmem, inaczej by ci to zależności fazowe rozwaliły i fakt, że
    obwód blisko rezonansu zaczął by ci fizycznie odpowiadać, dodatkowo śmiecąc
    na sygnale. Zresztą, samo słowo rezonans oznacza w swobodnym przekładzie
    odpowiedź, odgłos, etc.

    > Przede wszystkim one ciągnęły dużo mniej prądu (dzwonienia).

    Zgadza się, REN nawet 0.1, w miejsce tradycyjnego 0.8-1.2, a przeważnie,
    oczywiście, 1.

    > A jeszcze takie ze swoim zasilaniem...

    Ano, choć nie było to implikowane.

    > Ja też mam tu takie coś, chyba 33600 ostatni.

    Taki też chyba mam., nie pamiętam, Zyxel, albo podobny, sprawdziłem, ruszył,
    ale już nie używałem, bo miałem SDI. Ten 28800, to Zoom Comstar 620,
    kupiłem, zanim jeszcze u nas ruszyło 0202122. Bardzo dobry do rozmów
    głośnomówiących, ma bardzo dobre tłumienie echa, dopiero, jak mikrofon miał
    od głośnika o 10 cm, to przestawał sobie radzić.
    Teraz w lapie i w PC mam jakiś winmodem, który się domyślnie instaluje z XP,
    czy w Ubuntu. Ale, to już nie tamte czasy, mała karteczka, gdzie śledź chyba
    większy, wkładam i zapominam.
    Na swoim telefonie z kablówki, max zbzykało mi 54333 OIDP i częściej 51200,
    poniżej 50 kbps nie schodzi(ło).

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205