  • Data: 2015-08-13 14:57:08
    Temat: Re: O konkurencji na rynku
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:m3mvxwfewe.fsf@pm.waw.pl...

    > Tyle że w poprawnie działających gniazdkach był on odpinany po włożeniu
    > wtyczki. Jeśli było kilka gniazdek równolegle, to powinien być tylko
    > jeden.

    Zgadza się. Nawet przewidziane było takie kablowanie, że kilka telefonów
    niby-równolegle, a podniesienie bliższego centrali odłaczało te bliższe
    końca... OIDP.

    > Był jeszcze drugi kondensator, szeregowo z dzwonkiem w telefonie, ale to
    > chyba nie było problemem dla modemu (rezonans daleko poza pasmem modemu).

    Gorszy był rezonans mechaniczny. Dopóki nie wzbudził się kułak dzwonka, to
    procesy elektryczne zbytnio nie przeszkadzały. Przede wszystkim, dzwonek
    miał sporą indukcyjność, włożony w szereg z aparatem nie odcinał łączności,
    ale głos był bardzo stłumiony. Podobnie kondensator... połączone w szereg...
    wyższe częstotliwości tłumiła cewka, niższe kondensator, w paśmie
    akustycznym impedancja na tyle duża, że wpływu na słyszalność praktycznie
    żadnego. Dzwonek mógł mieć od OIDP 16 Hz, do 50, musiał to "umieć", więc o
    rezonansie w konkretnym miejscu raczej być nie mogło. Niektóre bardziej
    rozbudowane aparaty były tak skonstruowane (elektroniczne raczej), że nie
    wzbudzały się od impulsowania tarczą równoległego aparatu, ale natychmiast
    dzwoniły od właściwego prądu dzwonienia.
    Więc i modem nie powinien ucierpieć, jeśli się zrównolegli linię dwójnikiem
    powstałym z szeregowego połączenia kondensatora i cewki dzwonka. U mnie
    zbzykiwało na 28800, bo tyle miał modem. Może nawet jeszcze kurzy się w
    szafie?

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205