  • Data: 2015-08-14 19:56:45
    Temat: Re: O konkurencji na rynku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Troche jednak zalatwil. Strezynska ostro walczyla.

    > Przy obecnych cenach ? To co ty bys chcial - zeby za darmo dawali ?
    > Za 15 minut reklam dziennie :-)

    Telefon stacjonarny? Tak, uważam, że by mogli dawać za darmo. Jako
    dodatek do łącza internetowego -- i jako promocja tego łącza. Ja
    nawet już ten model przetestowałem marketingowo na swojej teściowej.
    Nie mogła się rozstać ze swoim stacjonarnym numerem, chociaż ma komórkę
    "no limits", z której dzwoni bez opamiętania i gada godzinami. "A bo
    sąsiadki dzwoną na domowy, i siostra też". Ale ten stacjonarny, to
    był z Orange, więc goły abonament droższy od komórki bez ograniczeń.
    Namówiłem żeby linię wywalić w diabły, numer przenieść do VoIP (za
    złotówkę rocznie), a zaoszczędzone pieniądze wydać na pakiet kablówki
    internet plus tv. I zagrało, mama zadowolona. Skoro ja mogę, to czemu
    te patałachy z działów promocji u operatorów nie potrafią? Darmo biorą
    pieniądze, a niczego nie umieją dobrze zrobić.

    > A mnie dziwi. To gdzie oni umozliwili te TV w neostradzie ?
    > Znajomy ma, wiec gdzies sie daje.
    >
    > Owszem - bylby pewien sens na wsiach - tam kablowek nie ma :-)

    Mnie dziwi dlaczego tych kablówek nie ma, tak jak w Ameryce.

    > A u niej sie zabawili - a to nowka sztuka.
    > Z tym, ze to inwestycja na poziomie budynku - jak sam mowisz - do
    > piwnicy dochodzi swiatlowod ... i co dalej ? Ethernet najtanszy :-)

    W praktyce okazuje się jednak najdroższy. Ten budynek ma 15 pięter
    i sam w sobie jest przsadzisty, żadna tam smukła wieża. Więc kable
    długie. Jak pieron strzelił, to paliło porty. A to oznacza koszty.
    Związane z serwisem, ale też z niezadowoleniem klientów z powodu
    przestoju. Ethernet nie jest technologią, która się do tego nadaje.

    I jeszcze jedna znajoma miała ethernetowe gniazdko od operatora.
    W najwyższym mieszkalnym budynku w Warszawie (ceny mieszkań tam
    też z tych najwyższych). A sieć zrobiona tak, że można było
    przeglądać zasoby dyskowe wszystkich sąsiadów. Więc to wymaga też
    kultury w zarządzaniu siecią. A o to trudno, nawet jak się ma na
    to duże pieniądze.

    --
    Jarek