  • 1. Data: 2009-10-12 07:35:57
    Temat: O Rany !! - panoramy !!
    Od: XX YY <f...@g...com>

    wychodza wreszcie - sferyczne efkoz.

    wnetrze samochodu padlo - bezbledna panoramka.
    w tym momencie przestalo to byc zagadnieniem technicznie frapujacym,
    ale pare spostrzezen:

    1.wiekszosc jesli nie wszystkie glowice panoramiczen sa wadliwie
    konstruowane.

    2. udaje mi sie robic panoramy - krajobrazowo-spacerowe bez statywu- z
    reki , praktycznie bezbledne , lub z bledami nieistotnymi bez
    KONIECZNOSCI wklejania zdjecia nieba ( zenit )
    i podlogi ( nadir ) czyli bez widocznych nog fotografa - to kolosalne
    ulatwienie.

    3. popularany bo tani obiektyw -samyang 8 mm jesli ktos uzywa - w
    rzeczywistosci kat widzenia tego obiektywu jest mniejszy niz
    wynikaloby z przeliczen dla ogniskowej 8 mm - z czym programy do
    skladania panoram sferycznych nie zawsze sobie radza podajac taka
    dlugosc ogniskowej ( czy tez ekwiwalet )

  • 2. Data: 2009-10-12 08:01:27
    Temat: Re: O Rany !! - panoramy !!
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > skladania panoram sferycznych nie zawsze sobie radza podajac taka
    > dlugosc ogniskowej ( czy tez ekwiwalet )

    No i ?.. Moze bys cos pokazal...

    CeZ__134

  • 3. Data: 2009-10-12 08:39:22
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Okt., 10:01, "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> wrote:

    > No i ?.. Moze bys cos pokazal...
    >
    > CeZ__134- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    musza znalezc jakis server , na razie nie bardzo mam gdzie.

    w kazdym razie droga prob i bledow doszedlem do technicznie
    uzytecznego wyniku - mozliwosc robienia poprawnych panoram bez
    targania ze soba calego ciezkiego sprzetu w postaci statyw u i glowicy
    i bez koniecznosci bardzo mozolnego niekiedy usuwania i zaklejania
    statywu / nog fotografa na panoramie.

  • 4. Data: 2009-10-12 08:46:11
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    > No i ?.. Moze bys cos pokazal...

    Z gatunku - niemoralna propozycja ;)

  • 5. Data: 2009-10-12 08:56:39
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 12 Oct 2009 01:39:22 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > musza znalezc jakis server , na razie nie bardzo mam gdzie.

    Spróbuj tu:

    http://imageshack.us/

    :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2009-10-12 09:01:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Okt., 10:46, "PK" <p...@e...pl> wrote:

    > Z gatunku - niemoralna propozycja ;)

    he , he , he....;-)

    wlasciwie uzmyslowielm sobie jakis czas temu jedno:

    mozliwosc robienia panoram sferycznych to obszar calkowicie
    niedostepny dla fotografii analogowej.

    o ile mozna sie spierac o wyzszosci cyfry nad analogiem lub odwrotnie

    o tyle tutaj watpliwosc nie ma : to nowa jakosc.

    Jesli traktowac fotografie wspominkowo , jako rodzaj przypominawki
    pewnych miejsc to panorama jest tutaj wrecz bezkonkurencyjna.
    Ogladajacy staje w centrum akcji.

    Pierwszy raz wlasciwie widze niezaprzeczalny sens fotografii cyfrowej
    - pod tym wzgledem analog nie moze stanowic konkurencji . Teraz
    znajduje uzasadnienie dla wydatku na cyfre - w zasadzie zwykle zdjecia
    plaskie z takim samym skutkiem i lepsza odpornoscia na uplyw czasu da
    sie robic analogiem.

  • 7. Data: 2009-10-12 09:03:05
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Okt., 10:56, Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Spróbuj tu:
    >
    > http://imageshack.us/
    >
    > :)
    >
    > --
    > Kapsel
    >  http://kapselek.net
    >   kapsel(malpka)op.pl

    dzieki

    sproboje gdy znajde troche czasu - moze jeszcze dzisiaj.

    na razie zapewniam , panorama to fakna zabawa , a z reki mozna robic
    zawsze i wszedzie .

  • 8. Data: 2009-10-12 09:07:11
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 12 Oct 2009 02:01:12 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

> [...]
    > znajduje uzasadnienie dla wydatku na cyfre - w zasadzie zwykle zdjecia
    > plaskie z takim samym skutkiem i lepsza odpornoscia na uplyw czasu da

    I oto w tym momencie HDR został porzucony. Już nie nadaje się do
    wszystkiego. A może te panoramy to z HDR są robione? ;P

  • 9. Data: 2009-10-12 09:10:41
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Jesli traktowac fotografie wspominkowo , jako rodzaj przypominawki
    > pewnych miejsc to panorama jest tutaj wrecz bezkonkurencyjna.

    Bo jak wiadomo zdjecia analogowego nie da sie zamienic
    na plik komputerowy. Troche szkoda, moze ktos kiedys
    wymysli odpowiednia technologie...

  • 10. Data: 2009-10-12 09:12:19
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    [...]
    > dzieki
    > sproboje gdy znajde troche czasu - moze jeszcze dzisiaj.
    > na razie zapewniam , panorama to fakna zabawa , a z reki mozna robic
    > zawsze i wszedzie .

    można, ale we wnętrzach, z ręki - męczarnie przy składaniu,
    szkoda czasu i nerwów, lepiej wziąć te 2 kg więcej sprzętu
    (a w ciemnych wnętrzach z ręki wręcz niemożliwe,
    no chyba, ale i to wątpliwe, że się ma i pstryka na pięciocyfrowym ISO,
    ale ja nie mam :)

    pozdrawiam

    Witek