  • Data: 2009-02-26 11:08:06
    Temat: Re: Nowy Olek! E-620!
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    dominik wrote:

    > Tak trudno Ci uwierzyć, że jasne szkła się kupuje głównie do lepszej
    > kontroli nad GO? Po co 85/1.4 np?

    Pisałeś o standardowym zoomie ze światłem 2.8.
    Standardowych zoomów nie kupuje się do "lepszej kontroli nad GO" tylko do
    robienia zdjęć bez lampy.

    > Ach, jaka straszna. W małpie kontrola nad GO jest żadna, stąd wiele
    > ludzi którym nie wystarcza kompakt chce lustrzanki.

    O, już wiele a nie najczęstszym. Sukces!

    > Tak, nie rozumiem że sobie tak wmawiasz jakieś głupoty zupełnie bez
    > pokrycia w faktach.

    Dlaczego ignorujesz porównanie A900 i S5 które wrzuciłem?

    > Zależy od szkła, zakresu, systemu.

    No to pokaż przykłady!

    > Nie przekręcaj. A900 z pewnością nie będzie w cenie entry level. Za to
    > gdy pełnoklatkowe matryce stanieją to spokojnie za tysiaka może być
    > jakieś kolejne A200. Jeszcze kilka lat temu aps-c sięgał dziesięciu
    > tysięcy, a dziś? Znacznie fajniejsze są po osiem stówek. Czemu niby
    > pełnej klatki ma to ominąć? To będzie tylko tanieć więcej i więcej.

    Gościu zrozum wreszcie.

    SZKŁA NIE TANIEJĄ.

    > Że niby nie wolno? :) hihi :)
    > Znajomy owe 24/1.4 podpinał do 40D. Jakąś przykładną karę powinien
    > dostać? :)

    Kto używa i do czego?

    "Znajomy" mnie nie interesuje, mówimy o ogóle.

    > A700 jest całkiem fajny, ale jego największą wadą jest zdecydowanie to,
    > że pełnoklatkowym nie jest. Wizjer, brak pełnej kontroli nad GO itd.

    No co "itd."? Zawsze wymieniasz tylko te dwa argumenty.

    > Crop był od zawsze tylko ekonomicznym powodem, dla którego nie było
    > matryc pełnoklatkowych. Dzisiaj powoli to odchodzi i wreszcie jakaś
    > konkurencja jest.

    Bzdura, nie ma żadnej konkurencji. Jasne tele dla FF kosztują wiele tysięcy zł.
    Podobnie szerokie kąty.

    > Ale skoro dla Ciebie pełna klatka to tylko używanie 50/1.4 to trudno :D

    Tak, dla mnie pełna klatka to tylko przewaga przy jasnym standardzie.

    > No już sobie nie uogólniaj. Słowo "wiele" nie ma w znaczeniu swoim
    > informacji o całym zbiorze. Po prostu jest pewne to, że jedyne co dziś
    > tak znacząco hamuje ludzi przed pełną klatką to jej cena. Stąd wiele, bo
    > gdyby taki aparat wyszedł w cenie np. 3kzł to nagle wszystkie
    > zaawansowane cropy miałyby naprawdę problem z aktualnymi wynikami
    > sprzedaży.

    Nie, bo SZKŁA NIE TANIEJĄ.

    > No i co z tego?

    To z tego że piszesz o cropowaniu.

    > Był dowód na to, że te 24Mpix przekłada się na 12Mpix z mniejszym szumem.

    Tak, szczególnie w tym porównaniu z S5 które ignorujesz!

    > Dla Ciebie to wszystkie są gówniane? Jak na olka nie jest taka znów zła,

    Jest gówniana, ma banding nawet na ISO400.

    > No fuju miał 6Mpix i był używalny do iso800. To specyficzny aparat z
    > swoimi wadami i zaletami.

    Bzdura i brednie.

    Masz tam porównanie CIENI między starym CCD i super-duper A900. Widać tam
    wyraźnie jak gówniany szum daje to 24Mpix.

    > S5 bije na głowę wszystkie aparaty w tym parametrze

    Orly?

    D90 tez bije na głowe pod względem CIENI?

    > Upakowanie jest na poziomie 10Mpix z cropa, więc nie tak znów źle.

    Czyli jest BARDZO ŹLE, bo każesz używać ISO400 tam gdzie używa się ISO100 w
    APS-C. Zaczynasz się coraz bardziej plątac w tym co piszesz i zjadasz już własny
    ogon.

    > W klasie luksusowej liczy się bardziej znaczek niż możliwości, a cena
    > jest tylko i wyłącznie prestiżowo. Co więcej jest taki fajny paradoks w
    > ekonomii, który mówi o tym, że obniżka ceny w luksusowym segmencie nie

    Piszesz nie na temat.

    > Przesadzasz znów i zaraz pewnie będziesz definiował "mało kto".
    > AF też ludzie kupowali. Była masa dynaksów analogowych (bardzo tanich i
    > plastikowych), było podobnie dużo tanich eosów. Do tego wszystkiego kity
    > itd. Jakoś sobie to dawało jednak radę, chociaż AF dla wielu ludzi
    > budził spore kontrowersje.

    Ile osób które kiedyś miały Zenita kupiły potem Canona z zoomem F2.8 AF?

    > Nigdzie nie pisałem, że absolutnie porównanie jest nie do
    > przeprowadzenia, jeśli nie masz dokładnie odpowiadających szkieł.
    > To co jednak Ty robisz, to porównujesz je na tak samo otwartych
    > przysłonach, a to jest raczej błędem. Jak twierdziesz, że nie ma dobrych
    > szkieł pod pełną klatkę to weźże te które są i je odpowiednio przymknij
    > i będą całkiem niezłe.

    Ale one KOSZTUJĄ 4x WIĘCEJ NIŻ ODPOWIEDNIKI NA APS-C. Czy ty naprawdę nie
    rozumiesz tego co czytasz?

    > Specjalnie sobie porównałem do E-3 kiedyś i wyszło że jest
    > porównywalnie.

    No tak, to A900 ma faktycznie super matrycę jeżeli jest porównywalna z najgorszą
    matrycą cropową na rynku.

    > Oooo.. to ja się teraz przyczepię :)
    > Pokaż statystyki sprzedaży, najlepiej procentowe w stosunku do innych
    > szkieł :D
    > Dobra, żartuję - sądzę, że nie tak wiele osób kupi takie szkło mając
    > tylko i wyłącznie cropa i nie planując pełnej klatki.

    Tak, pozostałe kupią nowego 35/1.8.

    > Nie musi mieć f/8 czy f/10 - takich zoomów po prostu nie ma, a gdyby
    > były to pewnie by dawały lepszą jakość. O tym przymykaniu pisałem Ci w
    > kontekście jakości - wiadome, że przy takich parametrach obiektywy dają
    > lepszy obraz.
    > Co do iso to jak wspominałem - porównując z 4/3 spokojnie przy tej samej
    > wielkości (pomijając proporcje) zdjęcia z pełnej klatki możesz mieć
    > większe iso. Jeszcze raz Ci mówię - popatrz np na D700.

    Ty już zupełnie nie rozumiesz tego co czytasz i sam piszesz.

    Jeżeli nakazujesz używanie obiektywów cztery razy ciemniejszych (żeby były w
    cenie odpowiedników w APS-C) to jednocześnie musisz użyć ISO400 zamiast ISO100 i
    stracić na jakości.

    > Tamron występuje w wersji pełnoklatkowej,

    Cena?

    > a ten nikkor jest
    > pełnoklatkowy.

    Odpowiednik. Rozumiesz co to jest odpowiednik?

    > Po przeliczeniu ten drugi wyjdzie 105-450mm i pewnie z
    > takiego zakresu znajdziesz cośtam. Jest Sigma 120-400, 135-400 i
    > 150-500mm - więc może któraś z tych.

    Nie chcę Sigmy tylko Nikkora.

    Odpowiednikiem tego co daje 70-700 pod APS-C jest od biedy to:

    http://www.foto-net.pl/sklep/produkt5755-Nikkor-200-
    400-mm-F4G-IF-ED-AF-S-VR-moc-Nikon.html

    > Ja się wiję? :) hyhy :)

    Podasz linki czy nie