    From: rs <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nowy Lepszy Swiat...
    Date: Sat, 09 May 2009 18:39:14 -0400

    On Sat, 9 May 2009 23:56:39 +0200, "Marek Wyszomirski"
    <w...@t...net.pl> wrote:

    >krajach

    >Oczywiście. Rzecz jasna nie na skalę masową, ale istniała. Dlatego pisałem o
    >raczkującej telewizji.

    tyle, ze porownujesz te raczkujaca z obecn, co jest zupelnym
    nieporozumieniem. ilu ludzi bylo wystawionych na te raczkujaca
    telewwizje? co 100 osoba jak nie mniej i to wylacznie w duzych
    miastach i to wylacznie sporadycznie.

    >W Wielkiej Brytanii nadawanie regularnego programu telewizyjnego rozpoczęto
    >w 1936 roku. Nie wiem, czy w Wielkiej Brytanii podczas wojny nadawanie nie
    >zostało przerwane, ale istniały kraje w których transmisje telewizyjne się
    >odbywały - choćby USA. Jako ciekawostkę dodam, że pierwsze eksperymentalne
    >transmisje telewizji kolorowej rozpoczęto w USA w 1940 roku.

    slowo experymantalne jest tu kluczem. radzilbym sie nda nim
    zastanowic.

    >Nigdzie nie napisałem, że był w zasięgu cenowym zwykłego śmiertelnika, ale
    >nie oznacza to, ze telewizja wtedy nie istniała.

    nikt nie mowi, ze nie istaniala. jakby sie uprzesz to mozna by
    powiedziec, ze telewizja istatniala juz w roku 1900, jako slowo, a
    jako urzadzenie nadawczo odbiorcze od lat 20tych.

    >I nie wątpię, że
    >przekazywane w niej informacje były podczas wojny cenzurowane.

    ty mozesz nie watpic, z tym ze jesli masz 30 minut programu dobor
    informacji do programu odbywa sie na zasadzie zwyklej selekcji, a nie
    cenzury, no chyba ze mylisz te dwa pojecia.

    >wojenna

    >Czy w Europie - nie wiem, nie sprawdzałem. Na pewno w USA.

    w omawianej sytuacji troche bezsensowne jest odnoszenie sie do
    sytuacji w usa, skoro wiekszosc wydarzen odbywala sie poza jej
    terenem. nie bylo tez bezposrednich sparawozdan z frontu, ani zadnych
    tego typu informacji na biezaco. to nie byl system globalny jaki
    widzimy teraz, w ktorym takie porownanie mialo by sens.
    jesli chcesz porownywac to powinienes porownac sytuacje w owczesnej
    europie z tym jak dzialaly media, a szczegolnie TV o ktorej mowa tej
    odnodze, czego nie zrobisz, bo informacyjen media oparte o przekaz
    telewizyjny w europie w tedy praktycznie nie istanily.

    >Co do Europy -
    >nie byłbym zaskoczony gdyby w Niemczech albo ZSRR były podczas wojny
    >nadawane jakieś programy propagandowe.

    i nie byly. byly od czasu do czasu pokazy, ale nie w charakterze
    informacyjnym. propagandowe owszem, ale samo zaprezentowanie nowej
    technologii bylo uzywane jako narzedzie propagandowe tak w trzeciej
    rzeszy jak u u sovietow.
    sama propaganda byla na wiecach, ktore byly okraszone czyms co
    przypominalo nasze pozniejsze kroniki filmowe, ale to nie tez nie byla
    telewizja.

    > Wbrew pozorom kraje te miały spore
    >osiągnięcia w pracach nad telewizją. ZSRR był drugim krajem w którym
    >uruchomiono nadajnik telewizyjny (w 1931 roku - 3 lata po USA), zaś Niemcy -
    >czwartym (w 1935 roku - wcześniej poza USA i ZSRR uruchomiła swój pierwszy
    >nadajnik Francja - w 1932 roku). Kraje te miały więc potencjał techniczny, a
    >ich reżimy doceniały znaczenie propagandy.

    tez umiem poslugiac sie internetem, niemniej TV w europie nie bylo
    zrodlem inforamcji, a tym pardziej propagandy czy ocenzurowania.

    >Czy wykorzystały też telewizję -
    >w skali masowej na pewno nie. W skali ograniczonej (np. nieregularne audycje
    >nadawane w Moskwie lub Berlinie) - nie wiem - nie sprawdzałem.

    wiec wlasnie o tym mowie.

    >W Polsce pierwsza transmisja telewizyjna odbyła się tuż pzred wojną -
    >26.08.1939 roku. Następna o ile wiem dopiero w 1952 roku.

    experymentalna czyli nie w temacie mediow informacyjnych niosacych
    propagande.

    >Między 'są problemy' a 'nie wykorzystuje się' jest pewna różnica.

    jest. natomiast problem jest w tym, ze ja nie napisalem nigdzie, ze
    sie jej nie wykorzystywano. niemniej pisze, ze nie w celach
    propagandowych.

    >A skąd założenie, ze ten ketchup z czasów drugiej wojny światowej? Sztuczna
    >krew leje się masowo we współczesnych 'dziełach' serwowanych przez
    >telewizje.

    ketchup pochodzi od ciebie.

    >I co z tego? Jaki zwiazek z tematem dyskusji?

    to, ze wtedy nie pokazywalo sie raczej krwi, o czym zapewne nie
    wiedziales.

    >Na razie to u Ciebie zastanowienia nie widać. Postawiłeś bzdurną tezę i
    >teraz usiłujesz brnąć dalej...

    czy ty wiesz chociaz jak to byla teza, bo na razie widze, ze chcesz mi
    wcisnac to czego nie napisalem, mianowicie to, ze "nie bylo TV albo ze
    nie byla wykorzystywana ".
    co nie jest prawda. wiec jak to jest? <rs>