  • Data: 2015-01-08 20:20:08
    Temat: Re: Noworoczne eksperymenty
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    badworm pisze:

    > 50Hz by wprowadzało niepotrzebne problemy. Podgrzewanie sieci prądem
    > zwarciowym polegało na puszczeniu go jednym drutem (odcinkiem zasilania)
    > z podstacji, połączeniu na końcu z drugim i ten drugi na podstacji się
    > łączyło z ujemnym biegunem zasilania. Odległości nie są problemem bo na
    > ogół podstacje są rozmieszczone w zbliżonej odległości.

    Ale czy to jest optymalne grzanie, lub choćaż zbliżone do optimum? Wydaje
    mi sie (może się mylę), że opór odcinka trakcji jest tak mały, że wydajność
    prądowa zasilania nie pozwala na odłożenie się tam całych 3kV -- bardziej
    od trakcji zagrzeją sie prostowniki, transformatory czy co tam jeszcze
    w podstacji mają. Jaki problem może wynikać ze stosowania do tego 50 Hz,
    to nawet nie wiem. W każdym razie chodziło mi o to, że być może są lepsze
    źródła rozgrzewające tego druta, niż standardowe zasilanie silnika. Taka
    lutownica transformatorowa, tylko trochę większa.

    --
    Jarek