eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNoworoczne eksperymentyRe: Noworoczne eksperymenty
  • Data: 2015-01-16 20:18:07
    Temat: Re: Noworoczne eksperymenty
    Od: badworm <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 14 Jan 2015 18:54:20 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Opłaca się produkować na rynek europejski urządzenia sygnalizacyjne
    > w dwóch wersjach -- jedna nieodporna na prądy błądzące, druga nieodporna
    > na prąd zmienny? Czy nadanie odporności na indukowane napięcia jest aż
    > tak drogie, że warto z niego zrezygnować dla oszczędności, czy jest to
    > tylko kwestia atestów i pieczątek -- innych w Polsce i w Niemczech?

    Zapewne chodzi o te atesty i pieczątki ale to są urządzenia bezpośrednio
    decydujące o bezpieczeństwie wielu osób (wyobraź sobie wykolejenie
    składu pasażerskiego bądź zderzenie pociągów z materiałami
    niebezpiecznymi w środku miasta) więc uzyskanie stosownych dopuszczeń
    musi swoje kosztować. Nie jestem specjalistą od systemów SRK ale na tyle
    na ile się orientuję to w każdym kraju zasady prowadzenia ruchu regulują
    odrębne przepisy w związku z czym też i urządzenia są inaczej zbudowane.
    Dopiero od stosunkowo niedawna trwa ujednolicanie tego.
    > tak, że nie zawsze prądem zwarciowym. Czytałem, że wysyłaja też specjalne
    > pociągi, co jadą wolno, a ludzie na platformie łupią drągami w trakcję.
    > Można przyjąć strategię "sorry, taki mamy klimat" i przez te kilka dni
    > w roku całkiem odpuścić sobie komunikację kolejową. Ale można też założyć,
    > że pociągi mają jeździć niezależnie od pogody -- i do klimatu dostosować
    > wyposażenie linii kolejowych. Choćby to miało oznaczać jakieś cholerne
    > transformatory i dodatkowe atesty dla SRK -- nawet na jeden dzień w roku.

    Z oblodzeniem sieci trakcyjnej nie tylko u nas czasem kolej przegrywa -
    niedawno poległy Czechy, bodaj rok temu trafiło też na Bałkany. A z
    intensywnymi opadami śniegu to nawet Szwajcarzy nie dają sobie rady.
    Problem utrudnień w ruchu przy okazji oblodzenia sieci trakcyjnej jest
    dużo bardziej złożony - chodzi też o organizację ruchu gdy zaczyna padać
    marznący deszcz. Co do sposóbów odladzania bądź zapobiegania zamarzaniu
    to oprócz wymienionych przez Ciebie stosuje się też profilaktycznie
    jazdy lokomotywami (przecieranie sieci), specjalnej konstrukcji
    pantografy na pociągach sieciowych uderzające o przewody jezdne wałkiem
    zamontowanym mimośrodowo i strącającym w ten sposób lód oraz smarowanie
    sieci specjalnym płynem, dzięki któremu lód ma nie mieć szansy na
    osadzenie się na sieci.

    Mocny OT się zrobił - proponuję przenieść dyskusję na pl.misc.kolej.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: