-
Data: 2015-01-16 20:18:07
Temat: Re: Noworoczne eksperymenty
Od: badworm <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 14 Jan 2015 18:54:20 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> Opłaca się produkować na rynek europejski urządzenia sygnalizacyjne
> w dwóch wersjach -- jedna nieodporna na prądy błądzące, druga nieodporna
> na prąd zmienny? Czy nadanie odporności na indukowane napięcia jest aż
> tak drogie, że warto z niego zrezygnować dla oszczędności, czy jest to
> tylko kwestia atestów i pieczątek -- innych w Polsce i w Niemczech?
Zapewne chodzi o te atesty i pieczątki ale to są urządzenia bezpośrednio
decydujące o bezpieczeństwie wielu osób (wyobraź sobie wykolejenie
składu pasażerskiego bądź zderzenie pociągów z materiałami
niebezpiecznymi w środku miasta) więc uzyskanie stosownych dopuszczeń
musi swoje kosztować. Nie jestem specjalistą od systemów SRK ale na tyle
na ile się orientuję to w każdym kraju zasady prowadzenia ruchu regulują
odrębne przepisy w związku z czym też i urządzenia są inaczej zbudowane.
Dopiero od stosunkowo niedawna trwa ujednolicanie tego.
> tak, że nie zawsze prądem zwarciowym. Czytałem, że wysyłaja też specjalne
> pociągi, co jadą wolno, a ludzie na platformie łupią drągami w trakcję.
> Można przyjąć strategię "sorry, taki mamy klimat" i przez te kilka dni
> w roku całkiem odpuścić sobie komunikację kolejową. Ale można też założyć,
> że pociągi mają jeździć niezależnie od pogody -- i do klimatu dostosować
> wyposażenie linii kolejowych. Choćby to miało oznaczać jakieś cholerne
> transformatory i dodatkowe atesty dla SRK -- nawet na jeden dzień w roku.
Z oblodzeniem sieci trakcyjnej nie tylko u nas czasem kolej przegrywa -
niedawno poległy Czechy, bodaj rok temu trafiło też na Bałkany. A z
intensywnymi opadami śniegu to nawet Szwajcarzy nie dają sobie rady.
Problem utrudnień w ruchu przy okazji oblodzenia sieci trakcyjnej jest
dużo bardziej złożony - chodzi też o organizację ruchu gdy zaczyna padać
marznący deszcz. Co do sposóbów odladzania bądź zapobiegania zamarzaniu
to oprócz wymienionych przez Ciebie stosuje się też profilaktycznie
jazdy lokomotywami (przecieranie sieci), specjalnej konstrukcji
pantografy na pociągach sieciowych uderzające o przewody jezdne wałkiem
zamontowanym mimośrodowo i strącającym w ten sposób lód oraz smarowanie
sieci specjalnym płynem, dzięki któremu lód ma nie mieć szansy na
osadzenie się na sieci.
Mocny OT się zrobił - proponuję przenieść dyskusję na pl.misc.kolej.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066
Następne wpisy z tego wątku
- 16.01.15 23:19 Jarosław Sokołowski
- 17.01.15 17:26 badworm
- 17.01.15 18:45 J.F.
- 17.01.15 19:31 Mirek
- 17.01.15 19:39 Jarosław Sokołowski
- 17.01.15 20:37 J.F.
- 17.01.15 21:22 Mirek
- 17.01.15 22:31 J.F.
- 17.01.15 23:05 Mirek
- 19.01.15 19:08 badworm
- 19.01.15 20:10 Jarosław Sokołowski
- 20.01.15 16:46 Piotr Wyderski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=