-
Data: 2015-01-16 23:19:13
Temat: Re: Noworoczne eksperymenty
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]badworm pisze:
>> Opłaca się produkować na rynek europejski urządzenia sygnalizacyjne
>> w dwóch wersjach -- jedna nieodporna na prądy błądzące, druga nieodporna
>> na prąd zmienny? Czy nadanie odporności na indukowane napięcia jest aż
>> tak drogie, że warto z niego zrezygnować dla oszczędności, czy jest to
>> tylko kwestia atestów i pieczątek -- innych w Polsce i w Niemczech?
>
> Zapewne chodzi o te atesty i pieczątki ale to są urządzenia bezpośrednio
> decydujące o bezpieczeństwie wielu osób (wyobraź sobie wykolejenie
> składu pasażerskiego bądź zderzenie pociągów z materiałami
> niebezpiecznymi w środku miasta) więc uzyskanie stosownych dopuszczeń
> musi swoje kosztować. Nie jestem specjalistą od systemów SRK ale na tyle
> na ile się orientuję to w każdym kraju zasady prowadzenia ruchu regulują
> odrębne przepisy w związku z czym też i urządzenia są inaczej zbudowane.
> Dopiero od stosunkowo niedawna trwa ujednolicanie tego.
Może bardziej o pieczątki, niż o atesty. Przypuszczam, że w krajach gdzie
są trakcje prądu przemiennego, badania były wykonywane. A u nas nie, więc
pieczątki nie ma. Ja o systemach SRK wiem jeszcze mniej, ale fakt istnienia
światłowodów wzdłuż torów jest mi znany. Przecież to po nich teraz idzie
sygnalizacja. A odporne na pole EM są. Podejrzewam zresztą, że zakłócenia
od grzecznego sinusika są daleko mniejsze, niż te od iskrzenia pantografu.
>> tak, że nie zawsze prądem zwarciowym. Czytałem, że wysyłaja też specjalne
>> pociągi, co jadą wolno, a ludzie na platformie łupią drągami w trakcję.
>> Można przyjąć strategię "sorry, taki mamy klimat" i przez te kilka dni
>> w roku całkiem odpuścić sobie komunikację kolejową. Ale można też założyć,
>> że pociągi mają jeździć niezależnie od pogody -- i do klimatu dostosować
>> wyposażenie linii kolejowych. Choćby to miało oznaczać jakieś cholerne
>> transformatory i dodatkowe atesty dla SRK -- nawet na jeden dzień w roku.
>
> Z oblodzeniem sieci trakcyjnej nie tylko u nas czasem kolej przegrywa -
> niedawno poległy Czechy, bodaj rok temu trafiło też na Bałkany.
Sorry, taki tam mają klimat, że mogą być zaskoczeni zimą.
> A z intensywnymi opadami śniegu to nawet Szwajcarzy nie dają sobie rady.
Z bardzo intensywnymi, to tak, ale na zwykłe są przygotowani.
> Problem utrudnień w ruchu przy okazji oblodzenia sieci trakcyjnej jest
> dużo bardziej złożony - chodzi też o organizację ruchu gdy zaczyna padać
> marznący deszcz. Co do sposóbów odladzania bądź zapobiegania zamarzaniu
> to oprócz wymienionych przez Ciebie stosuje się też profilaktycznie
> jazdy lokomotywami (przecieranie sieci), specjalnej konstrukcji
> pantografy na pociągach sieciowych uderzające o przewody jezdne wałkiem
> zamontowanym mimośrodowo i strącającym w ten sposób lód oraz smarowanie
> sieci specjalnym płynem, dzięki któremu lód ma nie mieć szansy na
> osadzenie się na sieci.
No więc być może to grzanie przewodów w ogóle nie jest potrzebne, bo są
lepsze metody. Jeśli oblodzenie zdarza się regularnie, to być może nawet
warto wyposażyć trakcję w urządzenia aplikujące na przewody trzęsiączkę
wzdłużną lub drżączkę poprzeczną.
> Mocny OT się zrobił - proponuję przenieść dyskusję na pl.misc.kolej.
Nie taki mocny, mocniejsze bywają. W wyżej wymienionym miejscu jeszcze
nie byłem, ale zaraz tam zajrzę.
Jarek
--
W dworcowej poczekalni, na stacji PKP
Lubię posiedzieć czasem, bo gdzie lepiej czekać jest.
Kobiety z tobołami, faceci pijani w sztok
i jak to na takiej stacji trochę smrodu, czasami tłok.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.15 17:26 badworm
- 17.01.15 18:45 J.F.
- 17.01.15 19:31 Mirek
- 17.01.15 19:39 Jarosław Sokołowski
- 17.01.15 20:37 J.F.
- 17.01.15 21:22 Mirek
- 17.01.15 22:31 J.F.
- 17.01.15 23:05 Mirek
- 19.01.15 19:08 badworm
- 19.01.15 20:10 Jarosław Sokołowski
- 20.01.15 16:46 Piotr Wyderski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=