-
Data: 2015-01-12 18:56:47
Temat: Re: Noworoczne eksperymenty
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]badworm pisze:
>> Tylko 2000A?! Przy zwarciu? Na szybko wyguglałem, że Pendolino podczas
>> testów brało 2200A. A chyba nie jest zwarciem i może w takiej sytuacji
>> napięcie na pantografie spada poniżej 3000V, ale jednak nie do zera.
>
> 2200A to brało Pendolino przy jazdach testowych z prędkością niemal
> 300km/h, normalnie w trakcie rozruchu prąd nie przekracza 1500A. Przy
> zasilaniu 3kV DC problem polega na tym, że nastawa wyłączników może być
> niebezpiecznie blisko prądu zwarciowego co może skończyć się tzw.
> zwarciem niewyłączalnym. Dla nowej sieci trakcyjnej, w najgorszym
> przypadku (przy zasilaniu jednostronnym) prąd zwarciowy to około 5000A
> więc przy grzaniu, ze względu na dwukrotnie dłuższy odcinek zasilania
> (tam i z powrotem) należałoby przyjąć około połowę tej wartości.
Wszystko jedno czy 2,2kA, czy 1,5kA -- różnica niewielka. W każdym razie
tak mi się zdaje, że sieć zasilająca powinna mieć opór pomijalnie mały
w porównaniu z odbiornikiem. Reguła ta zdaje się sprawdzać się w przypadku
pociągu, jak i lampki na biurku. Gdybym z jakichś powodów chciał rozgrzać
przewody lampki, to nie zrobię tego zwierając przewody. Bo albo pójdą z
dymem, albo zasilanie nie wydoli (zadziała bezpiecznik). Co innego, gdybym
użył transformatora i o wiele niższego napięcia. Tak jak w lutownicy. Stąd
moje pytanie, czy takie grzanie prądem zwarciowym jest optymalne. Ale może
wykorzystywane jest to tak rzadko, że nie warto robic odrębnego zasilania.
A to co jest, nie pali się od zwarcia (a tym bardziej nie pali przewodów).
>> Przy oblodzonej trakcji, to raczej bezruchem.
>
> Może i bezruchem ale tylko trakcji elektrycznej. Wyobraź sobie np. linię
> zelektryfikowaną, której sieć trakcyjna jest grzana prądem 50Hz a
> tymczasem równolegle do niej na kawałku (kilka kilometrów) biegnie linia
> niezelektryfikowana i zamontowane przy niej urządzenia sterowania ruchem
> głupiałyby od tych 50Hz.
To może powinno się je tak robić, by nie głupiały? W końcu nie każda trakcja
wykorzystuje prąd stały, bywa też używane 50/3 Hz. Zresztą to chyba krótkie
okresy, kiedy trzeba puścić prąd do odlodzenia.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 14.01.15 18:12 badworm
- 14.01.15 18:54 Jarosław Sokołowski
- 16.01.15 20:18 badworm
- 16.01.15 23:19 Jarosław Sokołowski
- 17.01.15 17:26 badworm
- 17.01.15 18:45 J.F.
- 17.01.15 19:31 Mirek
- 17.01.15 19:39 Jarosław Sokołowski
- 17.01.15 20:37 J.F.
- 17.01.15 21:22 Mirek
- 17.01.15 22:31 J.F.
- 17.01.15 23:05 Mirek
- 19.01.15 19:08 badworm
- 19.01.15 20:10 Jarosław Sokołowski
- 20.01.15 16:46 Piotr Wyderski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=