eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNoworoczne eksperymentyRe: Noworoczne eksperymenty
  • Data: 2015-01-14 18:54:20
    Temat: Re: Noworoczne eksperymenty
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    badworm pisze:

    >> To może powinno się je tak robić, by nie głupiały? W końcu nie każda
    >> trakcja wykorzystuje prąd stały, bywa też używane 50/3 Hz. Zresztą
    >> to chyba krótkie okresy, kiedy trzeba puścić prąd do odlodzenia.
    >
    > Tyle tylko, że urządzenia SRK są dostosowane do systemu zasilania w
    > okolicy. Wiadomo przecież, że w Niemczech będą one odporne na 16,7 lub
    > 50Hz. Nie będzie za to odporności na prądy błądzące i związaną z tym
    > korozję. Urządzenia zasilania muszą spełniać kokretne wymagania w
    > związku z możliwym negatywnym wpływem na systemy sterowania ruchem
    > kolejowym - filtry wygładzające w rozdzielniach 3kV są pod tym kątem
    > specjalnie zaprojektowane, by ograniczyć konkretne harmoniczne.

    Opłaca się produkować na rynek europejski urządzenia sygnalizacyjne
    w dwóch wersjach -- jedna nieodporna na prądy błądzące, druga nieodporna
    na prąd zmienny? Czy nadanie odporności na indukowane napięcia jest aż
    tak drogie, że warto z niego zrezygnować dla oszczędności, czy jest to
    tylko kwestia atestów i pieczątek -- innych w Polsce i w Niemczech?

    Nie upieram się przy tym, że ma być akurat 50 Hz i osobne trafo. Chciałbym
    po prostu wiedzieć, jak w optymalny sposób robić to odladzanie. Bo jeśli
    tylko od wielkiego dzwonu, to może wystarczy tak, jak jest. A jest chyba
    tak, że nie zawsze prądem zwarciowym. Czytałem, że wysyłaja też specjalne
    pociągi, co jadą wolno, a ludzie na platformie łupią drągami w trakcję.
    Można przyjąć strategię "sorry, taki mamy klimat" i przez te kilka dni
    w roku całkiem odpuścić sobie komunikację kolejową. Ale można też założyć,
    że pociągi mają jeździć niezależnie od pogody -- i do klimatu dostosować
    wyposażenie linii kolejowych. Choćby to miało oznaczać jakieś cholerne
    transformatory i dodatkowe atesty dla SRK -- nawet na jeden dzień w roku.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: